PROHLÁŠENÍ týmů po závodě v Británii: "Ferrari nás podruhé vyřadilo ze závodu," zlobí se Wolff

Lewis Hamilton se zdraví se svými fanoušky | foto: Daimler AG

SILVERSTONE - Jak hodnotí piloti a hlavní představitelé týmů dramatickou Velkou cenu Británie, kterou nakonec po předjetí Valtteriho Bottase vyhrál Sebastian Vettel?

FERRARI

Sebastian Vettel, 1.
Podle mě je hloupé tvrdit, že cokoliv se přihodilo, bylo záměrné. Nemyslím si, že by v tom byl nějaký úmysl či že by bylo nutné to takto rozebírat. Safety car to pak samozřejmě okořenil. Myslím, že jsem Valtteriho překvapil. Nebyl jsem si jistý, jestli tu zatáčku zvládnu, ale povedlo se a opravdu to vyšlo skvěle. Jsem moc šťastný.

Včera jsem byl trochu rozlámaný, ale dnes jsem neměl problém - s adrenalinem to bylo všechno v pořádku. Možná to budu cítit dneska večer, ale na tom už nezáleží. Páska vydržela a já jsem si závod hodně užil. Lidé podle mě také, skvělý den.

Kimi Räikkönen, 3.
Byla to má chyba, ale tak už to někdy chodívá. Byl jsem potrestán, zasloužil jsem si to. Dostal jsem deset sekund a pustil se do boje.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Pro Formuli 1 je tohle dobré. Parádní trať, jako je Silverstone, bitvy jako tyto. Myslím, že to není dobré jen pro Ferrari, ale pro celou Formuli 1. Největším problémem pro Seba byl jeho krk. Včera ho to fakt bolelo, dnes ráno se mu dostalo léčby a abych byl upřímný, tak jsem si před závodem dělal fakt velké starosti. Dnes bojoval jako lev. Tady to není lehké, jde o domácí závod Mercedesu, domácí závod Red Bullu, takže musíte být silní. A také kvůli publiku, kteří zaslouženě fandí Hamiltonovi.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2.
Celkově jsem si víkend užil, ale je to rozhodně těžký den, přijít o body, když jsem byl na pole-position. Řekl bych jen to, že jde o dva závody, v nichž Ferrari vyřadilo Mercedes. Valtteri a já jsme oba v těchto situacích ztratili. Tak už to dopadlo. Žiju pro to, abych bojoval další den. Jsem vděčný za to, že jsem se mohl propracovat zpět na druhé místo a minimalizovat ztrátu.

Valtteri Bottas, 4.
Po závodě to je snadné říct, že jsme měli zajet do boxů, abychom si svou pozici udrželi. Zariskovali jsme, abychom byli první, ale skončili jsme jako čtvrtí, takže to o pět kol bylo příliš. Myslel jsem si, že budeme mít možnost jet až do cíle. Dle našich propočtů to mělo být OK, ale nebylo. Opravdu jsem se snažil dělat všechno, co jsem mohl, abych vydržel až do cíle, ale nestačilo to.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Lewis se úžasně dostal zpět. Byl beznadějně poslední a 2. místo je maximální omezení škod, co jsme mohli dosáhnout. Od něj šlo o fantastickou jízdu.

Nejsem vůbec spokojený s tím incidentem, protože to je únavné, když vás vyřazují v prvním kole. V Le Castellet to bylo poprvé, teď to je podruhé, stojí nás to spoustu bodů v šampionátu konstruktérů. Slovy Jamese Allisona: 'Myslíte, že to je záměr či neschopnost?'


RED BULL

Daniel Ricciardo, 6.
Dnes nám zkratka scházely nohy. První kolo bylo zábavné a určitě i trochu šílené. Nevím, co se Lewisovi přihodilo, jen jsem viděl, jak se otočil. Pak jsme sváděli dobré souboje s Maxem a Kimi. Restarty byly velmi intenzivní, jen jsme na rovinkách neměli rychlost na to, abychom něco dokázali. Za Ferrari a Mercedesy jsme prostě byli příliš pomalí.

Auto podle mě bylo na čistém vzduchu hodně dobré, obzvlášť v druhém stintu na středně-tvrdých pneumatikách, kdy jsem Kimimu trochu poodjel, a pak začal stahovat Maxe. Tým mi naordinoval dvouzastávkovou strategii, potom vyjel safety car. Měli jsme prostě smůlu a přišel jsem o pozici na trati.

Ke konci jsme se snažili předjet Bottase, protože se s pneumatikami trápil více, ale jakmile jsem se mu přiblížil, tak jsem cítil, že je mám stejně staré jako on. Prostě jsem přišel o přítlak a fakt jsem se trápil. Od Monaka se to podle mě nevyvíjí naším směrem. Jsem moc rád, že teď budu mít týden volno. Mám závodění rád, ale na týden si dám prostě od auta pauzu, ať si přemýšlí o sobě samo. Možná mu dám v Německu řízek, možná jsem o něm řekl něco nehezkého. Ale teď, vamos a la playa!

Max Verstappen, nedokončil
Není to příjemné zakončení šňůry tří závodů, ale naštěstí byl minulý týden fajn a dva týdny předtím to bylo také pozitivní. Samozřejmě bych si přál, abych dojel pátý a nasbíral aspoň nějaké body, ale to se v budoucnu ještě několikrát přihodí.

Bylo to divné, protože v prvním kole jsem měl potíže s brzdovým systémem brake-by-wire, pedál se propadl v zatáčce č. 3 na podlahu, ale pak se to spravilo a všechno šlapalo správně. Po druhém safety caru jsem brzdil do zatáčky č. 16 a pedál doslova šel k podlaze, zadní brzdy se zablokovaly a já jsem ve smyku opustil trať. Teď budeme vyšetřovat, co se vlastně přihodilo. Ale i bez toho jsme na rovinkách byli příliš pomalí na to, abychom něco vymysleli. Mohli jste to vidět u Daniela, když útočil na Bottase - s otevřeným DRS jel stejně rychle jako on bez DRS, to potom fakt nic nenaděláte.

Christian Horner, šéf týmu
Těžký závod. Max se z počátku dostal na třetí místo, Daniel se po rušném startu také posunul o jedno dopředu na páté. Pak jsme po safety caru udělali strategicky správné rozhodnutí, když jsme s oběma přešli ke konci závodu na středně-tvrdé pneumatiky, ale viděli jste, že naši jezdci dnes byli žel bezmocní při útoku či obraně před našimi soupeři, na rovinkách jsme byli extrémně zranitelní.

Max ke zklamání ke konci odstoupil s podezřením na problém s brake-by-wire systémem. Daniel potom dokázal vyvinout tlak na Bottase, ale jak jsme po celý víkend viděli, naše maximální rychlost se té od Mercedesu či Ferrari nemůže vyrovnat. Celkově to bylo zklamáním, že jsme nedostali oba jezdce do cíle, budeme však připraveni za dva týdny v Hockenheimu.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 7.
S dnešním výsledkem jsem opravdu spokojený. Sedmé místo je fajn po tak náročném závodě. Safety car nám to moc nezjednodušil, protože pneumatiky byly při restartech studené a nebylo to snadné udržet Fernanda [Alonsa] a Kevina [Magnussena] v posledních kolech za sebou. Jsem duševně velmi vyčerpaný, protože to byl opravdu tuhý boj až do konce. Důležité ale je, že jsme získali další body. Auto se zlepšuje a závodíme dobře, takže celému týmu děkuji za jejich tvrdou práci.

Sergio Pérez, 10.
Se závodem nemůžu být úplně spokojený. Incident na startu můj závod narušil - přišel jsem o zadní křídlo, když jsem se snažil vyhnout se kolizím přede mnou, dostal smyk a najednou jsem byl na konci. Pak byl náš závod hodně silný. Měli jsme dobrou rychlost a předjeli spoustu aut. Co nejvíce jsme vytěžili z různých safety carů a dostali se zpět na body.

Dva kola před koncem mě Gasly vytlačil mimo trať. Nechal jsem mu dostatek místa, ale nestačilo to. I tak došlo ke kontaktu a přišli jsme o místo. Věřte mi, byl to nefér manévr. Mám radost, že FIA po závodě Gaslyho penalizovala a já jsem získal zpět poslední bod.

Vijay Mallya, šéf týmu
Získat sedm bodů v našem domácím závodě, to je dobrý pocit. Esteban předvedl skvělé závodní umění, když za sebou udržel auta, která měla pneumatikovou výhodu. Sergio se propadl po smyku v první zatáčce v prvním kole na poslední místo, což jej vyšlo draho. Je to letos popáté, co jedno z našich vozů doplatilo na incident v prvním kole, hodně nás to v šampionátu konstruktérů poškozuje. I přes smyk se probil zpět, tvrdě na to tlačil a předjel mnoho aut. Získat poslední bod, to bylo výborné zotavení!


RENAULT

Nico Hülkenberg, 6.
Jsem moc spokojený, myslím, že jsme tady dosáhli maximum. Po dobrém startu a solidním prvním kole jsme se dostali na šesté místo. Došlo tam samozřejmě k nějakému chaosu v zatáčkách č. 2 a 3, kdy se mi podařilo dostat dopředu a získat několik míst. Potom to bylo o hlídání si pneumatik a závodu. Rozhodli jsme se přejít na tvrdé pneumatiky, které možná byly trochu pomalé, ale chtěli jsme to odjet na jednu zastávku. Byl to povedený závod, obzvlášť když jsme další místo ke konci získali po smyku Red Bullu. Osm bodů pro tým, to je dobrý den.

Carlos Sainz, nedokončil
Měl jsem skvělý start, poskočil jsem o sedm míst dopředu ze šestnáctého na deváté. Po první zastávce jsme o nějaké pozice přišli, ale potom jsme během safety caru stavěli znovu pro měkké pneumatiky. S našim návratem na body to vypadalo dobře. Škoda, že to tak skončilo. Těšme se na Hockenheim!

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Na dráze, o níž jsme věděli, že pro nás bude náročnou, jsme bodově předčili naše přímé soupeře díky výtečnému startu, dobré strategii, dobře zvládnutým zastávkám a výjimečné jízdě Nica. Je to skvělou odměnou, téměř úlevou po naší včerejší náročné kvalifikaci.

Hodně špatné to je pro Carlose, jenž měl zřejmě tu správnou strategii, kdy během safety caru dostal možnost získat pozici. Bylo jasné, že je mnohem rychlejší než auto, které předjížděl, ale nakonec šlo o závodní incident. Se slušnou porcí bodů můžeme zamířit k závodům, kde bychom měli být konkurenceschopnější. Výsledek by nás však neměl odvést od snahy zlepšit naše sobotní tempo, abychom měli v neděli vyšší šance.


MCLAREN

Fernando Alonso, 8.
Dnes to byl skvělý závod a skvělá show pro fanoušky s několika safety cary, které to vždy zpestří. Za normálního závodu by osmé místo bylo skvělé, ale s těmi safety cary a žlutými [měkkými] pneumatikami, které jsme se rozhodli nasadit, zatímco ostatní do boxů nezamířili, jsme měli díky pneumatikám jasnou výhodu ke konci, jenže jsme ji nedokázali využít, protože jsme uvízli v provozu.

Magnussen nás vytlačil v zatáčce č. 7, bez toho si myslím, že jsme mohli zřejmě bojovat s Estebanem [Oconem] a Nicem [Hülkenbergem] o šesté místo. Nebyla ale udělena žádná penalizace, takže jsme se museli probojovat zpět. Kevina jsem předjel v posledním kole. Pro tým jsme získali více bodů, což je skvělé, ale doufáme, že se na tuto pozici budeme v budoucnu dostávat díky naší vlastní výkonnosti. Sobota je naším nejslabším bodem víkendu, pokud jde o výkonnost. V neděli jsme pak ve stejné skupině jako Renault, Force India a Haas, takže se rozhodně musíme zlepšit v kvalifikacích.

Stoffel Vandoorne, 11.
Pro nás to byl těžký závod. Od startu jsem měl ve voze stejný pocit jako včera, takže podmínky byly těžké. Pozitivní bylo to, že tempo dnes bylo zřejmě o něco lepší. Dokázali jsme se držet aut, která bodovali a měli víceméně stejnou rychlost jako Force Indie a Renaulty.

Gil de Ferran, sportovní ředitel
Je fajn po Velké ceně Británie zamířit domu s dalšími body. Rozhodli jsme se u obou vozů pro agresivní strategii, abychom piloty dostaly do co nejlepší pozice. Fernando předvedl skvělou jízdu, když skončil osmý. Stoffel po náročné sobotě získal trochu rychlosti, stále však čelil těm stejným problémům a vyšetřování bude pokračovat. Soustředíme se dále na to, abychom v každém podniku dosáhli pokroku.


HAAS

Kevin Magnussen, 9.
Získali jsme dva body, a to je vše, co se počítá. Šlo o to nejlepší, co jsme dnes mohli dosáhnout. Mohlo a mělo to být lepší, ale tak už to dopadlo. Body jsme přesto získali.

Romain Grosjean, 16.
Na začátku závodu s Kevinem jsme, myslím, udělali chybu oba. Nemělo by se to stávat, musím tedy pracovat na tom, aby se to už vícekrát nestalo. Stálo nás to očividně v první zatáčce hodně míst. Opakovaný záznam s Carlosem [Sainzem] jsem nestudoval, abych byl upřímný. Připadalo mi to, jako by docela prudce zahnul do zatáčky a nenechal mi na vnitřní straně moc místa. Snažil jsem se jít po brzdách, abych se vyhnul kontaktu, ale nebylo tam pro mě nikde místo. Je to škoda.

Günther Steiner, šéf týmu
Měli jsme odsud odjet šťastnější a s více body. Myslím, že jsme jich o několik přišli. Musíme odjet a vyhodnotit, co se vlastně v první zatáčce stalo a vyhnout se tomu v budoucnu. Tohle je samozřejmě nepřijatelné, protože stále ztrácíme body, i když máme dobré auto. Musíme si zkrátka sednout a podívat se na to, co můžeme udělat lépe nebo alespoň na to, kde bychom měli být. Nakonec jsme ale neodjeli s prázdnou. Kluci mohou být hrdi na to, co dosáhli. Máme dva body. Tři finiše na bodech v řadě za sebou, to je hodně dobré, ale nemůžu říct, že bych byl z toho příliš odvázaný, protože jich mělo být víc.


WILLIAMS

Lance Stroll, 12.
Na startu to bylo hodně těsné, obzvlášť pro Sergeje, který začínal přede mnou z boxové uličky. Byl to jiný zážitek! Měl jsem smůlu a náš závod mohl být lepší, nebýt mé zastávky v 31. kol - o jedno kole před výjezdem safety caru. Ten se objevil po mém dobrém stintu na středně-tvrdé směsi, takže to je trochu škoda, protože kdybych zůstal o jedno kolo déle, tak bych získal nějaký čas při zastávce během safety caru a možná jsme mohli skončit na bodech. V motorsportu to je někdy o štěstí a buď vám to vyjde, nebo ne. Zbytek byl OK.

Sergej Sirotkin, 14.
Byl to velmi bolestivý závod. První polovina nevypadala tak špatně. Myslím, že jsme měli dobrý management pneumatik na kvalifikační směsi. Stále nám schází trocha rychlosti, alespoň bylo vše pod kontrolou. Pak jsme zajeli celkem pozdě do boxů s nadějí, že budeme mít dobrý stint, který měl být kratší a rychlejší. Jenže to už jsme čelili mnoha modrým vlajkám a safety car fáze to pneumatikám ztížily. Zůstal jsem potom na tvrdší směsi, zatímco všichni kolem mě měli měkčí, teplejší směs. Pro jezdce to tam bylo velmi bolestivé, velké zklamání.

Paddy Lowe, technický ředitel
Nebyla to skvělá situace začínat GP Británie s dvěma vozy z boxové uličky. Moc lidí v týmu to nezažilo ani s jedním, takže šlo o novou zkušenost, který vyžadovala zvláštní logistiku, obzvlášť při přípravě rozjezdu. Oba vozy vyrazily na závodní dráhu čistě a jely přesně podle stanoveného plánu: Sergej kratší stint na měkkých pneumatikách, Lance delší na středně-tvrdých.

Plán byl přerušen dvěma výjezdy safety-caru, ale rozhodli jsme se ho držet, takže oba vozy spolu mohli i přes odlišné strategie závodit. Při druhém výjezdu safety-caru jsme Sergejovi dali možnost nasadit další sadu pneumatik, protože si stěžoval na vibrace, ale rozhodl se zůstat v boji s Lancem. Nakonec o pozici při restartu přišel. Tým a piloti odvedli dobrou práci, když dovezli obě auta domů, ale opět nešlo o pozice, na kterých bychom rádi jezdili.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 13.
Pětisekundová penalizace, to je směšné! Každý víkend dochází ke kontaktům bez dalších zákroků, to je součást závodění a činí je vzrušujícími! Šlo o těsný souboj, užil jsem si ho. Nechte nás zkrátka závodit a přestaňte s těmito pos**nými penalizacemi. Budeme bojovat.

Brendon Hartley, nedokončil
Nevěřím na štěstí či předsudky, ale férově si myslí, že posledních několik týdnů ke mně nebylo fér. Všechno tento víkend bylo mimo mou kontrolu - selhání zavěšení včera v 3. tréninku a další technické problémy dneska, než jsme vůbec mohli odstartovat d závodu, takže toho nemám za poslední dva dny moc co komentovat. Je to zklamání, zkusím si odpočinout a připravit se na další závod. Mám plnou důvěru v to, že lidé u Toro Rosso budou v následujících dvou týdnech tvrdě pracovat stejně jako já, abychom se zlepšili a v Hockenheimu předvedli naše maximum.


SAUBER

Marcus Ericsson, nedokončil
Je to zklamání, že jsem nedokončil závod. Vyvíjel se dobře, drželi jsme se strategického plánu a měli jsme dobrý první stint. Druhý začal dobře a čekali jsme, že v závodě pak budeme silnější. Žel jsem po své nehodě v 1. zatáčce musel odstoupit. DRS bylo otevřené a já jsem ztratil kontrolu nad vozem. Pozitivní je, že jsme dosáhli dalšího pokroku a já se těším na další boj v příští velké ceně za 2 týdny.

Charles Leclerc, nedokončil
Je to škoda, že jsme museli ze závodu dnes odstoupit. Start byl vzrušující a dokázal jsem během úvodních kol získat několik pozic. Auto se chovalo dobře, naše tempo bylo konkurenceschopné a vše šlo hladce. Žel během zastávky došlo k problému a my jsme hned poté museli odstoupit. Každopádně k chybě může dojít a tým odvádí při zastávkách v poslední závodech skvělou práci, jdeme proto dál do dalšího závodního víkendu s pozitivními pocity o pokroku, kterého dosahujeme.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Pro nás šlo o těžký závod. Po dobrém startu oba piloti předváděli silnou výkonnost. Všechno šlo dobře, Charles postoupil na 7. místo a Marcus se neustále dotahoval na střed pole. Žel se věci po zastávce Charlese otočily. Došlo k problému a my jsme hned museli ze závodu odstoupit. Pak Marcus ztratil v 1. zatáčce kontrolu nad vozem. Pro nás to je těžký výsledek, ale zůstáváme pozitivně naladěni. I přes dnešní výsledek jsme dosáhli od minulého závodního víkendu pokroku a jsme ve stavu, kdy v příště na Hockeheimu můžeme být ještě silnější.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy