Analýza sektorů: Hamilton prolomil rekord Barcelony, motor Renault na rovinkách propadl

Lewis Hamilton v Barceloně opět úřadoval | foto: Daimler AG

BARCELONA - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace a s jakými strategiemi nejpravděpodobněji nastoupí do zítřejší Velké ceny Španělska?

Velmi technická trať v Barceloně představuje dobrou prověrku pro aerodynamiku vozů, zejména první sektor s rychlou a táhlou třetí zatáčkou, v níž si musí piloti během velké ceny hlídat zejména opotřebení levé přední pneumatiky.

Před čtvrtou zatáčkou začíná druhý sektor obsahující pomalou pátou zatáčku i adrenalinovou, velmi rychlou devátou. Za ní se nachází první DRS zóna a před začátkem posledního sektoru nejnáročnější místo z pohledu brzd.

Třetí sektor je velmi technický, obsahuje středně rychlé a pomalé zatáčky s rychlou poslední zatáčkou a 1 km dlouhou cílovou rovinkou, na níž FIA umístila druhou DRS zónu, kterou dnes kvůli nedostatku předjíždění v Rusku o 100 metrů prodloužila. Na jejím konci se nachází čidlo pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trap.

Hamilton si připsal 74. pole-position své kariéry, když dosáhl nejrychlejšího času v prvních dvou sektorech a svého týmového kolegu porazil o 5 setin sekundy. Vylepšil čas z předsezónních testů a stanovil nový rekord okruhu - 1:16,173 min.

Bottas jej doplnil v první řadě a vedení Mercedesu bylo spokojeno: "Velmi dobré, jsme zpět! Máme tam obě auta, lepší práci už jsme odvést nemohli. Po čtyřech závodech věci vyvinete. Pro mě je tohle mistrovským závodem a my jsme zpět na špici, ne? Díky Bohu za to, že se to v kvalifikaci povedlo. Závod bude zítra zajímavý. Ale pokud vyhrajete tady, pak máte dobré výchozí postavení pro dalších několik závodů," radoval se Niki Lauda.

V třetím sektoru prokázal své kvality Ricciardo s vylepšeným Red Bullem, na Ferrari jim ale nakonec scházela půl sekunda, na Mercedes trochu více. Na dráze nechal o něco více než jeho týmový kolega, jinak jej dle součtu sektorů mohl porazit.

Vettel dal v Q3 dohromady ideální kolo, stejně jako Bottas a právě Verstappen, na oba Mercedesy nicméně těsně ztrácel. Scuderia se až do dnešního odpoledne snažila skrývat svou formu. Zítra bude startovat z lepší stopy, a mít tak šanci na předjetí alespoň jednoho soupeře.

Magnussen byl nejlepší ze zbytku světa, těsně za ním na osmém místě ale skončil Alonso s vylepšeným McLarenem. Ten se po několika 13. místech v kvalifikaci letos poprvé dostal do Q3: "Je to fantastický pocit, a dvojnásob, když to spojíte s tím, že jsme v naší domácí velké ceně. Osmé místo je rozhodně krokem vpřed. Kluci ze špičky jsou stále příliš daleko, takže to musíme stáhnout, ale s vylepšeními, která jsme se dovezli, jsem spokojený - zdá se, že dodávají to, co jsme čekali. Jen potřebujeme co nejdříve nové díly a pokračovat tímto směrem," zářil Španěl spokojeností.

Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez poháněný Mercedesem - 326 km/h, druhý byl Ocon (324,7 km/h), jinak byl výkon Force Indie v kvalifikaci zklamáním - obě vypadly již v prostřední části, kdy jim na rozdíl od Q1 přestaly fungovat pneumatiky. Oproti Ázerbájdžánu zaznamenala největší propad. Leclerc se Sauberem podruhé za sebou postoupil do Q2 a porazil Mexičana.

Vettel s Ferrari ztrácel jen 2,5 km/h, Gaslyho ztráta na osmé příčce v této statistice odpovídala 4,9 km/h, což je pro Hondu poměrně příznivé.

Propadly ale Renaulty - všechny vozy obsadili poslední příčky. Nejlepší zástupce s francouzským motorem -  Verstappen, zaostával o 7,8 km/h, Hülkenberg potýkající se s problémy s tlakem paliva dokonce o 16,2 km/h.

Pneumatiky a strategie
Dnes nebyl moc velký rozdíl mezi super-měkkou a měkkou směsí, Ricciardo na té druhé dokonce vyjel i v Q3 - podle jeho šéfa Christiana Hornera byla v tu chvíli rychlejší. Teploty byly nižší než včera: 20 °C vzduch, 25 °C asfalt. Předpověď na dnešní večer v Barceloně hlásí déšť, což může narušit dosavadní evoluci dráhy.

Všichni zástupci top týmů zítra budou startovat na měkkých pneumatikách, což jim otevírá větší prostor v oblasti strategií. V závodě počítáme s jednou či dvěma zastávkami, podle Pirelli je navzdory energetické náročnosti okruhu možná i první varianta, bude záležet na degradaci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 40 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy