Oficiální dodavatel obutí monopostů F1 přiveze pneumatiky s menší tloušťkou běhounu do Španělska, Francie a Británie. Plánovaná redukce o 0,4 mm se podepíše na snížení celkové hmotnosti každé sady čtyř pneumatik o jeden kilogram.
Důvodem je změna povrchů tratí v Barceloně, Paul Ricard a v Silverstone. Díky tomu stoupá dostupná přilnavost a snižuje se opotřebení pneumatik. "S velkou přilnavostí se časy na kolo hodně zlepšují. Viděli jsme, že v Barceloně byly během předsezónních testů o tři sekundy rychlejší než loni. To je nevěřitelné," kroutí hlavou Mario Isola, šéf motorsportu u Pirelli.
"Ale hlavním bodem je to, že na pneumatice necháváme spoustu gumy. U nízkého opotřebení tam samozřejmě běhoun je, neopotřebováváme ji. To znamená, že ve směsi máme velmi vysoké teploty," snaží se dále vysvětlit zástupce italského výrobce.
"Abychom tedy snížili kvůli novému asfaltu snížili teplotu - stejný asfalt budeme mít v Paul Ricard a v Silverstone, tak jsme požádali o drobné snížení tloušťky běhounu s cílem o něco snížit teplotu.. Toto řešení jsme testovali už minulý rok, a pokud jde o výkonnost č další následky, tak jsou téměř transparentní," pokračuje Isola.
Tato změna je podle něj "doporučením, které jsme předložili FIA, stejně jako v některých závodech v minulosti, protože jde o menší narušení než nominace tvrdších směsí, které byly alternativou."
"Kromě toho, že bude sada pneumatik o 1 kilogram lehčí, tak nedochází k žádným patrným rozdílům ve výkonnosti. Jde tedy o 'neviditelnou změnu.' Týká se pouze tří závodů ve Španělsku, ve Francii a v Británii. Nedochází k žádným úpravám ve specifikacích pneumatik pro další podniky," ujišťuje Isola.