FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou návrhy?

Náročnost předjíždění je palčivým problémem současné Formule 1 | foto: Haas F1 Team

Mezinárodní automobilová federace (FIA) uspořádá v sobotu v Bahrajnu se šéfy týmů naléhavou schůzku, na níž chce řešit nedostatek předjíždění.

To je se současnou generací monopostů velmi obtížné, jak se ukázalo i přes nově stanovenou třetí DRS zónu v Austrálii, kdy jsme na dráze viděli pouze pět manévrů. Schůzka je svolána narychlo, aby se stihly učinit potřebné změny v pravidlech už pro sezónu 2019. Ta musí být schválena do 30. dubna. Po tomto datu by ke každé úpravě již bylo zapotřebí jednomyslného souhlasu všech týmů.

Nový sportovní ředitel Ross Brawn chce tento problém se svým týmem aerodynamiků vedeného Jasonem Somervillem vyřešit s novými vozy od roku 2021, ovšem již nyní mají několik nápadů, které by mohly pomoci.

Mezi návrhy patří větší klapky zadního křídla, jež by vytvářely větší rozdíl při aktivování systému pro snížení přítlaku (DRS). Do ale neřeší základní příčiny toho, proč auta nedokáží jezdit v zatáčkách těsně za sebou.

FIA chce s týmy narychlo vyřešit změny ještě před rokem 2019 | foto: Pirelli

Proto chce Somerville zlepšit kvalitu proudění vzduchu za vozem pomocí zjednodušení předního křídla. Uvažuje se o odstranění určitých prvků, například horních kaskád, které odklánějí proudění kolem předních kol. Díky tomu pak dochází k interakci s turbulencemi, což ztěžuje jízdu pro následující vozy. Piloti pociťují velký pokles přítlaku, pokud se příblíží svému soupeři na dostřel dvou vteřin.

"Myslím, že to, co představí, chtějí nasadit od roku 2019. Nemám proti tomu žádné námitky, pokud se vše určí včas a my tato pravidla budeme mít do konce příštího měsíce. Jsem pro, abychom to všechno vyzkoušeli, protože jde o celkem velký problém. Pojďme experimentovat a uvidíme, jak to bude fungovat," uvedl nejmenovaný zástupce F1 týmu.

Problém předjíždění se bude FIA snažit řešit i prostřednictvím zjednodušení předních křídel | foto: Red Bull Content Pool

Mezi další návrhy patří povolení využívání DRS na všech rovinkách. FIA sice v Austrálii přidala 3. zónu, kde jej piloti mohou využívat, ani to však moc nepomohlo. V Bahrajnu tento víkend ze stejných důvodů prodloužila o 100 metrů začátek DRS zóny na cílové rovince.

Techničtí ředitelé týmů včera již schválili některé změny pro rok 2019, například minimální hmotnost pro jezdce 80 kg (s vyvažováním sedačky u těch lehčích), zjednodušenou karosérii v oblasti deflektorů před bočnicemi (viditelnější loga sponzorů), níže umístěné výfuky, které by nemohly ovlivňovat zadní křídlo, jak to nyní dělá Renault, zákaz žebrování v bočnicích zadního křídla a silnější uchycení nosu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 34 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy