Force India vysvětluje svůj propad, všímá si pokroku týmů s motorem Renault

Sergio Pérez ve Velké ceně Austrálie 2018 | foto: Sahara Force India

Force India patří mezi zklamání letošní sezóny. Zatímco předloni i loni byla nejlepším z týmů "zbytku světa" za Mercedesy, Ferrari a Red Bully, letos se pere v zadních řadách s těmi nejpomalejšími. Brzy to chce ale zlomit a zase se protlačit dopředu.

Stáj sídlící v Silverstone stále pracuje na letošním voze, s jehož vývojem se během zimy dostala do skluzu. Po loňských žních viditelně ztrácí na týmy středu pole, kam nyní patří Haas, McLaren či Renault, kteří loni skončili za ní.

Během předsezónních testů ani během prvního závodního víkendu v Austrálii však nestihla vyzkoušet nové díly připravované pro vůz VJM11. "Všechno ještě nedorazilo. Stále teď máme problémy od vrcholu zatáčky do výjezdu z ní," přiznává technický ředitel Andy Green.

Podle Boba Fernleyho stále usilovně pracuje na zlepšení nového auta: "Bude to dva až tři závody trvat, než novému balíku porozumíme. V Bahrajnu budeme mít nové přední křídlo."

Piloti Force Indie věří, že se opět budou snadno dostávat do posledních částí kvalifikací, což se promítne také do nedělních výsledků. "Brzy budeme zpátky na pozicích, ve kterých budeme moci bojovat o body."

Force India do Bahrajnu veze nové přední křídlo a věří, že se stoupajícím pochopením svého nového balíku se bude posouvat dopředu | foto: Sahara Force India

Proč ale letos došlo k takovému propadu ve srovnání s konkurencí? "Ve srovnání s Melbourne 2017 se týmy Mercedesu zlepšily průměrně o 1,1 sekundy. Žel týmy Renaultu zrychlily o 1,6 sekundy. A přesně ti jsou našimi soupeři," všímá si Fernley pokroku soupeřů, zejména McLarenu a továrního Renaultu.

"Mají více peněz a lidí než my, ale také výtečné jezdce. Proto je ještě důležitější, abychom prokázali stejné kvality jako loni - konzistenci, spolehlivost a dobrou strategii. V roce 2017 jsme měli jen ve velmi málo závodech čtvrté nejrychlejší auto, a přesto jsme skončili čtvrtí," dodává zástupce šéfa Force Indie, která klesla podobně jako Williams využívající stejnou pohonnou jednotku Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 27 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy