FIA chce pomoci předjíždění v Austrálii, poprvé v historii přidává třetí DRS zónu

Pomůže třetí DRS zóna v Melbourne k napínavějšímu závodění? | foto: Sahara Force India

Ve snaze zlepšit závodění a zvýšit šance na předjetí soupeře přidala FIA v Austrálii třetí zónu, v níž piloti mohou využít systému pro redukci odporu (DRS) na svých zadních křídlech. Kde se nachází?

Tento víkend se konečně začne závodit, úvodní velkou cenu sezóny 2018 hostí okruh v melbournském Albert parku. Předjíždění tam podle pilotu není jednoduché, proto se FIA rozhodla jim trochu pomoci.

Na výjezdu ze zatáčky č. 12 (resp. 104 m za ní) přidala FIA třetí DRS zónu, přičemž odstupy mezi vozy se budou měřit 170 metrů před zatáčkou č. 11. Předchozí dvě DRS zóny samozřejmě zůstávají, oproti loňsku se jejich délka nemění: ta první se nachází na cílové rovince (30 m za zatáčkou č. 16), ta druhá následuje (32 m) za zatáčkou č. 2. Obě přitom sdílejí stejný bod detekce, který se nachází 13 metrů před zatáčkou č. 14.

Loni po zavedení širších vozů došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, v průběhu Velké ceny Austrálie 2017 jsme jich napočítali pouze 14, z toho ke třem došlo v DRS zónách.

Systém pro snížení odporu byl zaveden v roce 2011 poté, co se na dráze předjíždělo jen zřídka, ke změně pozic docházelo především v boxech díky odlišným strategiím. Albert Park se stává historicky prvním okruhem, na němž byly stanoveny 3 DRS zóny.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy