Včera jsme psali o tom, jak se Mercedes brání nařčení, že svým zákazníkům neumožňoval využívat pohonné jednotky tak, jako tovární tým. Podle Christiana Hornera za poslední technickou směrnicí stál podnět Williamsu, ovšem jeho šéfka to popírá.
"Navzdory nedávným komentářům v tisku odmítáme jakýkoliv náznak, že jsme zpochybňovali aritu pohonných jednotek poskytovaných Mercedesem-AMG HPP," uvádí pro Autosport rezolutně Williamsová.
"Jsme absolutně přesvědčení o tom, že pohonné jednotky využívané Mercedesem, Force Indií a námi jsou identické v oblasti hardwaru i softwaru. S Mercedesem máme skvělý profesionální a osobní vztah, a v rámci příprav na poslední test v Barceloně tento týden před novou sezónou se pevně soustředíme na pokračování dobré práce, kterou jsme započali," pokračuje šéfka britského týmu.
Jeho technický ředitel Paddy Lowe dokonce poukazuje na to, že snaha zatlačit na FIA, aby si posvítila na rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek u výrobce a jeho zákazníků, by se nakonec mohla obrátit proti nim, jelikož by jejich přímým soupeřům mohla pomoci získat více výkonu.
"Pokud to zanalyzujete, tak to je pro nás zřejmě špatné, jelikož si nejsem vědom žádných rozdílů, které by ta poznámka měla Mercedesu způsobit. Může to ovlivnit ostatní výrobce motorů, v jejichž případě by to mohlo pozvednout naše potenciální soupeře, jako je McLaren či Red Bull. V tomto ohledu by určitě nebylo v našem zájmu na to poukazovat," říká Lowe.
Podle něj Mercedes svým zákazníkům poskytuje identické specifikace a umožňuje jim pohonné jednotky provozovat za stejných provozních podmínek. Díky tomu se toho může ze šesti aut naučit podstatně více než jen ze dvou. Naznačil, že problém se týká spíše Renaultu, kterého v závěru loňské sezóny obvinilo Toro Rosso z toho, že jim nedodává stejně kvalitní motory a neumožňuje jim je používat za stejných podmínek.
"Mercedes si cení příspěvku svých zákaznických týmů v tvorbě dat o výkonnosti a spolehlivosti motorů. Proto chtějí, abychom jezdili na stejných úrovních," dodává Lowe.