Hlasy proti testování v Bahrajnu: "Je to brutální, kolik věcí sem každý den pro auto dorazí"

Sebastian Vettel při loňských testech v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Týmy dnes kvůli sněžení v Barceloně vysedávají v garážích a mrhají tak cenným časem i penězi. Opět se začalo hovořit o tom, zda by nebylo lepší přesunout předsezónní testy na Střední východ. Ne všichni s tím ale souhlasí.

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier uvedl, že to podle něj bude zkrátka nutnost: "V Bahrajnu máte dobré počasí v podstatě zaručeno. Před několika měsíci to bylo navrženo, ale z ekonomických důvodů to některé týmy zamítly. Podle mě však návrat do Bahrajnu musíme seriózně zvážit. Je to po cestě do Austrálie, takže z pohledu logistiky bychom všichni společně mohli využít určitého mechanismu, abychom ušetřili náklady na přepravu."

Podle šéfa Haasu Günthera Steinera by to s tou logistikou ale tak růžové nebylo: "Náklady jsou jednou stránkou, jde ale také o logistiku. Kdyby se v našem prvním roce mělo testovat v Bahrajnu nebo v Abú Zabí, tak bychom to nezvládli - nejde to, když jste noví a musíte někam letět."

"Chlapi, vy nemáte ponětí o tom, kolik věcí sem každý den pro auto dorazí. Je to brutální. Z Anglie nebo z Itálie naloží díly do dodávky a po 8 hodinách jsou tady. Máme lidi, kteří jezdí každý den tam a zpátky," vysvětluje Steiner.

"Pokud by to bylo v Bahrajnu, tak se na to musíte připravit. Platí to pro všechny. Další věcí je to, že by některé týmy nasadili každou noc do akce tryskáč a létaly by sem a tam," poukazuje šéf Haasu na odlišné zdroje špičkových stájí.

Dnešní podmínky v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Podle technického ředitele Force Indie Andyho Greena je jasné, že by museli všichni svá auta dokončit dříve, pokud by se mělo začít testovat na Středním východě: "Celé načasování výroby auta by se muselo změnit, pokud bychom jeli do Bahrajnu.

Pro nás by šlo o velkou věc, pokusit se posunout o týden výrobu auta, obzvlášť když jste byli nuceni integrovat Halo do konstrukce vozu, pokud pominu nutnost vyrazit s nákladem do Bahrajnu o týden dříve," poznamenává Green.

Týmy se nyní nedokážou dohodnout na přeložení termínu: "Několik z nás se o něco pokoušelo, ale vždy se odněkud ozve ne. Dokážete si představit, že by se dva z nás na něčem shodli, nemluvě o desíti? Musí jít o jednomyslný souhlas, bylo by zapotřebí změnit sportovní pravidla, nemůžeme si jen tak říct, že něco změníme. Myslím, že by to měla udělat FIA, ale my o to musíme požádat. Jenže pokud se nedokážeme dohodnout my [týmy], pak to nemá cenu do toho zatahovat FIA," dodává Steiner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy