Piloti letos budou moci během sezóny čítající 21 závodů využít pouze tři motory, proto se výrobci motorů hodně soustředí na jejich spolehlivost. K dalšímu využívání dochází v oblasti spalování oleje. Ferrari se ale podle posledních zpráv v tomto ohledu daří.
Usilovně pracuje na evoluci loňského motoru a nová specifikace dosahuje požadovaných limitů životnosti. V Maranellu se nechtěli pouštět do radikálních změn, zároveň si však přáli, aby vyšší spolehlivost nešla na úkor nižšího výkonu motoru.
Nový šéf vývoje motorů Corrado Iotti navíc pracuje na nové hlavě válců, kterou by Scuderia chtěla nasadit později během sezóny. To by ji mělo pomoci předspalovací fázi motorového cyklu a stáhnout náskok Mercedesu zejména v oblasti kvalifikačních módů.
Motor již nebude obsahovat písty z nové ocelových slitiny (místo tradiční hliníkové), kterou na konci loňského roku v kombinaci s 3D tiskem navrhoval předchozí šéf vývoje motorů Lorenzo Sassi. Protože nedosahovaly kýžených výsledků, tak je u Ferrari na počátku léta zavrhli. Sassi Maranello musel opustit, ale nesmutnil dlouho. O jeho poznatky projevil zájem Mercedes, kde Ital po nucené půlroční přestávce začne brzy pracovat.