V Brazílii ho tvrdě zkritizovalo Toro Rosso, jehož piloti byli kvůli výměně nadlimitního počtu komponent pohonných jednotek na startovním roštu penalizováni.
Renault kvůli tomu snížil výkon svých motorů, a tak jeho Nico Hülkenberg a Carlos Sainz dojeli do cíle na 10. a 11. místě se ztrátou jednoho kola, zatímco dvojice Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo skončila na 5. a 6. místě. Pierre Gasly finišoval jako 12. a Brendon Hartley odstoupil kvůli potížím se spotřebou oleje.
"Věděli jsme, že jsme v pozici, kdy budeme muset obětovat trochu výkonnosti, abychom zvýšili spolehlivost. Není to příjemná situace. Po prvním kole si vše sedlo. Pro nás šlo tak trochu o závod bez chuti a vlastně i hořký, protože jsme věděli, že tam je větší potenciál," uznává Abiteboul.
"Musíme zkrátka zajistit, aby se to už znovu neopakovalo a abychom už nemuseli volit mezi výkonností a spolehlivostí. Pokud chceme závodit v F1, pak potřebujeme obojí," kaje se podle Autosportu dále šéf Renaultu, který už nové díly nevyrábí, protože se plně soustředí na příští sezónu.
Jeho týmy se v Abú Zabí obávají, že se budou muset prohrabávat použitými komponentami, aby vůbec dojely do cíle. Tovární Renault v šampionátu figuruje na 7. příčce - o 2 body za ním je Haas, o 4 body více má před ním šesté Toro Rosso. Pár dní před posledním závodem ale ještě neví, zda bude muset opět jezdit s utlumeným výkonem.
"Musíme myslet na to, co uděláme v Abú Zabí. Na jedné straně bychom si rádi dovolili být agresivní, protože když takoví v posledním závodě nejste, kdy pak budete agresivní? Zároveň víme, že je Haas v šampionátu velmi blízko, proto musíme zvolit vyvážený přístup. Na to se budeme soustředit v příštích dnech," dodává Abiteboul.