Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s vyššími otáčkami

U budoucích motorů se nepočítá s MGU-H | foto: Scuderia Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes společně se šéfy F1 a zástupci automobilek v Paříži řešila budoucnost pohonných jednotek, kterými budou monoposty vybaveny od roku 2021.

Záměrem je snížit náklady, udržet smysluplnost pro silniční vozy s hybridními technologiemi, zlepšit zvuk vozů a atraktivitu pro fanoušky. Výrobcům motorů proto byl představen nástin budoucích pravidel.

Návrhy vzešly od FIA a zástupců F1 týmů, od dodavatelů pohonných jednotek a odborníků, rámec pravidel pro budoucí motory budou zveřejněny na konci roku 2017.

V příštích 12 měsících bude probíhat práce na definici určitých komponent budoucích pohonných jednotek, ale informace potřebné pro jejich samotnou konstrukci budou publikovány až na konci roku 2018. Důvodem je snaha zajistit, aby současné automobilky pokračovali v práci na současných pohonných jednotkách.

Ve zbývajícím čase (konec roku 2017 a rok 2018) bude FIA a F1 spolupracovat s týmy na ustanovení pravidel pro omezení testování a vývoje pohonných jednotek i na opatřeních pro omezení nákladů.

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG


Jak mají vypadat pohonné jednotky od roku 2021?

- objem 1,6 litru, V6 turbo hybrid
- zvýšení otáček o 3 000 ot/min pro zlepšení zvuku (tj. na 18 000 ot/min)
- budou předepsány interní konstrukční parametry, aby se omezily náklady na vývoj a týmy byly odrazeny od extrémních konstrukcí a provozních podmínek
- odstranění MGU-H
- výkonnější MGU-K se zaměřením na manuální využívání pilotem během závodu s možností několik kol šetřit energii, aby mohli získat kontrolovanou taktickou výhodu v závodech
- jediné turbo s omezením rozměrů a hmotnosti
- standardizované úložiště energie a řídicí elektronika
- vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce, aby bylo možno snadno přecházet (plug-and-play) na jiné motory, šasi a převodovky
- záměr zavést přísnější palivová pravidla a omezení počtu využívaných paliv

Nyní bude pokračovat série schůzek se všemi zainteresovanými stranami, s nimiž budou tyto návrhy projednávány v duchu co nejširší možné spolupráce.

Ross Brawn patří k hlavním architektům plánovaných změn | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn k tomu uvádí: "Pohonná jednotka pro rok 2021 je příkladem budoucího směru FIA jakožto regulátora, F1 jakožto držitele komerčních práv a týmů a výrobců jakožto akcionářů, kteří budou vzájemně spolupracovat pro dobro sportu.

Dnes prezentovaný návrh je výsledkem série schůzek, které se uskutečnily během roku 2017 se současnými týmy, jež se účastní šampionátu F1, a výrobců, kteří projevili svůj zájem stát se součástí vrcholné disciplíny motorsportu.

Také jsme pečlivě naslouchali názorům fanoušků na současné pohonné jednotky a tomu, co by si přáli v budoucnu vidět, s cílem definovat sadu pravidel, která by poskytla jednodušší, levnější a hlučnější pohonné ústrojí s vytvořením podmínek pro vstup nových výrobců do F1 v roli dodavatelů pohonných ústrojí a pro dosažení vyrovnanějších podmínek v tomto sportu.

Nová F1 má cíl stát se vrcholnou sportovní soutěží spojenou se špičkovou technologií. Nadchnout, zapojit a ohromit fanoušky všech věkových skupin, ale udržitelným způsobem. Věříme, že budoucí pohonné jednotky toho dosáhnout."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 23 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy