Nadvláda motorů Mercedes a Ferrari bude pokračovat až do příští změny, varuje Horner

Pamatuješ, Bernie, kdy bylo v F1 osm různých motorů? | foto: Red Bull Content Pool

Šéf týmu Red Bull Christian Horner se obává, že pohonné jednotky Renault a Honda nebudou schopny dohnat po výkonnostní stránce Mercedes a Ferrari, dokud nedojde ke změně pravidel týkajících se motorů - ta je plánovaná na rok 2021.

Německé a italské agregáty dominují letošnímu šampionátu a třetí tým v průběžném pořadí Poháru konstruktérů, jímž je Red Bull, získal méně než polovinu bodů oproti vedoucímu Mercedesu. Pohonné jednotky Renault a Honda čelí v letošním roce problémům se spolehlivostí a Horner se domnívá, že tito výrobci nadále budou bojovat o snížení odstupu od výrobců, kteří jsou momentálně na špici.

"Nikdy se nesmíříme s tím, že nejsme konkurenceschopní, takže budeme nadále usilovat o lepší pozice a pokračovat ve vývoji, abychom dokázali nedostatky výkonu kompenzovat lepším podvozkem. Ale skutečností je, že ony dvě automobilky, Mercedes a Ferrari, se těší takovému pokroku a disponují takovými investicemi, že je opravdu těžké předpokládat, že se ostatní do roku 2021 nějak významněji přiblíží," uvedl Horner pro televizní stanici Sky Sports.

Podle Hornera jsou současné motory příliš komplikované | foto: HaJ

Od roku 2014, kdy byly ve Formuli 1 zavedeny hybridní motory, je šéf Red Bullu jejich vytrvalým kritikem. Poté, co byl startovní rošt při Grand Prix Itálie ovlivněn masivními penalizacemi, uvedl Horner, že "... tyto motory nepřinesly Formuli 1 nic pozitivního".

Současný statut by měl vydržet do konce roku 2020, ovšem už od začátku letošní sezóny probíhají debaty a schůzky o tom, jak by nová generace pravidel měla vypadat. Rozhodně tu je požadavek, aby budoucí agregáty byly levnější a méně komplikované. Jak už bylo v minulých dnech naznačeno, zájem o účast v "nové F1" projevila automobilka Porsche, Horner navíc dodává, že Aston Martin (s nímž Red Bull spolupracuje na společném projektu) a možná i Lamborghini zvažují případnou účast v šampionátu.

"Některé automobilky mohou časem odejít, ale mám dojem, že další známí výrobci by byli ochotni účast v F1 zvážit, kdyby to bylo cenově dostupné. Aston Martin je jedním z nich, schůzek se účastní i Lamborghini. Dokud tu budeme mít Ferrari a historií prověřené týmy jako McLaren a Williams, k nimž se přiřadí výrobci, které jsem zmínil, myslím, že by to byla opravdu hodně dobrá podívaná. Dodavataelé motorů do F1 přicházejí a odcházejí, jak jim to vyhovovalo. Myslím, že nejdůležitější je dostat řádný produkt, udělat správnou show a pak už se dodavatelé sami mohou rozhodnout, zda zůstanou nebo ne," dodává Horner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy