Hülkenberg: Chce to lepší pneumaitky do deště, Whiting měl omezené možnosti

Pneu do deště je potřeba vylepšit, alarmuje Hülkenberg | foto: Pirelli

Pneumatikám se vždy říkalo Černé zlato a nikoli neprávem se nazývaly alfou a omegou motoristického sportu. Jejich občasné tápání a podřizování se nárokům "shora" se nelíbí pilotům, kteří by přivítali smysluplné inovace.

Jedním z nich je německý pilot Renaultu Nico Hülkenberg, který vyzval dodavatele pneumatik Pirelli, aby se zaměřila na přípravu lepších pneumatik do deště. Jako příklad uvedl sobotní zkušenost z italské Monzy, kdy byla kvalifikace opožděna v patnáctiminutových segmentech prakticky o dvě hodiny, což bylo pro piloty "skutečně otravné".

"Neustále jsme si nandavali a zase sundavali přilby a usedali a zase vystupovali z vozů. Kdyby bylo jasné, že prodleva bude tak dlouhá, tak bych se určitě zabavil jinak, než abych jenom čekal. Mohl jsem si například zdřímnout," popisuje situaci Hülkenberg.

Rozhodnutí vedení závodu nejspíš ovlivnila nehoda Romaina Grosjeana a po ní následovala série odkladů pokračování kvalifikace. Podle třicetiletého pilota není mnohokrát situace natolik dramatická, aby se kvůli dešti musely přerušovat nebo dokonce odkládat jízdy. Podle jeho názoru by se Formule 1 měla vrátit do dob, kdy pršelo, ale piloti přesto vyjížděli na trať. 

Místo čekání jsem se mohl v kvalifikaci prospat, odlehčuje situaci Hülkenberg | foto: Sahara Force India

"Déšť nebyl tak silný a vody rozhodně nebylo tolik. Problém byl spíš v tom, že pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby vytlačily určitý počet litrů vody. Pak se samozřejmě snadno dočkáme aquaplaningu, což pochopitelně piloti nechtějí. Charlie Whiting tak neměl při rozhodování příliš velký manévrovací prostor. Do budoucna bude potřeba pokračovat v práci s Pirelli, abychom zlepšili situaci. Protože v minulosti s jinými výrobci pneumatik bylo možné v podobných podmínkách jezdit. Je fakt, že letos nebylo mnoho testů, zcela určitě ne na mokré trati, takže pro Pirelli může být problém nějak tuto oblast zlepšovat," dodává Hülkenberg.

Jeho slova můžeme doložit příkladem z předsezónních španělských testů, kdy pokus vytvořit na Circuit de Catalunya simulaci mokrých podmínek skončil spíše rozpaky než pořádnou zkouškou. Španělé totiž zaplavili pouze cílovou rovinku z cisteren, takže test sám o sobě přinesl jen rozpačité výsledky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy