Můžete vypadat jako idioti, vyjádřil se Sainz ke zvláštní metodě na Monze

Carlos Sainz není metodou McLarenu dvakrát nadšen | foto: Red Bull Content Pool

Při kvalifikaci na Grand Prix Belgie zvolila dvojice McLarenu taktiku plánovaného závěřtí. Stoffel Vandoorne se obětoval, protože ho tak jako tak čekala obří penalizace, aby pomohl Alonsovi do poslední části kvalifikace. Nejde však o vůbec jednoduchou záležitost.

Italská Monza přímo vybízí k podobné taktice, ostatně něco podobného už naznačil Fernando Alonso, pokud v jeho případě dojde rovněž k masivnímu postihu za nasazení nové specifikace motoru. Španěl je připraven oplatit službu svému týmovému kolegovi z belgické kvalifikace. Monza je typická dlouhými rovinkami a pokud by si piloti navzájem pomohli, mohli by dosáhnout lepších časů. Jenže...

Kdyby byla celá záležitost tak jednoduchá, vrhnou se na ní všechny týmy. Carlos Sainz jr. proto není přesvědčen, že by se větší počet pilotů o něco podobného pokusil, přestože by v momentálně vyrovnaném středu pole mohla každá desetina hrát významný rozdíl. 

Stoffel Vandoorne v kvalifikaci v Belgii | foto: Pirelli

"Je to v podstatě značně choulostivá záležitost, pokud to nezvládnete naprosto dokonale. Myslím, že McLaren se v Belgii ocitl ve specifické situaci, protože jeden z jeho pilotů očekával obrovskou penalizaci a stejně by odstartoval poslední. V jejich podání to mělo smysl. Ale ostatní? Můžete se lehko stát hrdinou, ale stejně tak idiotem, pokud se vám to nepovede. Je hodně, opravdu hodně složité to provést přesně," vyjádřil mladý Španěl svůj názor při akci firmy Acronis, jednoho ze sponzorů Toro Rosso před samotnou Grand Prix Itálie.

U týmu z Faenzy jsou si velice dobře vědomi, že na Monze do značné míry rozhoduje výkon, který by vozy potřebovaly, aby mohly bojovat proti svým hlavním soupeřům. Nicméně oba piloti "béčka" Red Bullu se tak docela nevzdávají naděje na dobrý výsledek.

"Není to pro nás jednoduchá trať, protože na ní převažují rovinky. Mám Monzu rád, ale nejsme na přímých úsecích nejrychlejší, takže to nejspíš všechno bude o nalezení správného kompromisu v přítlaku a jak budeme schopni projíždět rychle zatáčky. Pořád můžeme usilovat o dobré pozice, pokud bude všechno v pořádku i v oblasti strategie. Teoreticky to pro nás není nejlepší okruh, ale snad dokážeme dosáhnout dobrého výsledku, pokud bude všechno dokonalé," doufá druhý pilot týmu Daniil Kvjat.

Daniil Kvjat si je vědom handicapu Renaultu | foto: Red Bull Content Pool

Renault i nadále ztrácí

Ruský pilot si také všiml, že vývoj Renaultu se ve srovnání s Ferrari a Mercedesem upadá, což ho podle vlastního vyjádření ho to až tolik nepřekvapuje. Pro jeho tým to je jenom nepříjemné zjištění, protože se k ní pomalu začíná přibližovat tým Haas, který před italskou Grand Prix ztrácí už jenom pět bodů.

"Na začátku sezóny byl Renault v pořádku, ale upřímně mu pořád na Mercedes a Ferrari dost chybí, vývoj není dostatečný a nadále ztrácí. Jsem ale přesvědčen, že budou i nadále na této problematice pracovat, než se jim podaří situaci vyřešit. Zatím se to ale nestalo," dodává Kvjat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy