Když safety-car zajel 15 kol před koncem závodu do boxů, byl Vettel v rychlé zatáčce Eau Rouge nalepený na převodovku Mercedesu. Díky vysokému přítlaku, které generují letošní vozy, neměl v tomto místě ani ve špinavém vzduchu problém jej těsně následovat. Na následující rovince Kemmel se na chvíli dostal vedle něho, k předjetí ale nedošlo.
Hamilton si totiž rychle uvědomil, že se mu restart moc nepovedl a že je ve špatné pozici, proto zvolil chytrou taktiku. Záměrně totiž před rovinkou mírně ubral, aby se vedle něj Ferrari hned dostalo a nemohlo tak dlouho těžit z aerodynamického stínu, který by mu pomohl dosáhnout vyššího rozdílu v rychlosti.
"Měl jsem výkon špatně nastavený, když jsem mu tedy poodjel, nebylo to tak moc, jak jsem doufal. Pak mi byl v nájezdu do první zatáčky těsně za zády. Trápil jsem se s předními pneumatikami a on mi byl na výjezdu z ní příliš blízko, takže musel ubrat, což vlastně bylo skvělé," popisuje pilot Mercedesu.
"Když jsme sjížděli po rovince dolů, tak jsem také zvolnil, abych jej udržel nalepeného za zády. Kdyby byl o něco dále, tak by nabral rychlost a díky aerodynamickému stínu by mě předjel. Přesně to si přál, takže jsem mu to neumožnil," pokračuje Hamilton.
"Když jsme se tedy dostali na kopec a on vyjel vedle mě, tak čelil plnému odporu vzduchu stejně jako já, takže neměl žádnou šanci. Ten manévr mě opravdu potěšil," vyzdvihuje Hamilton svou chytrost.
V zákulisí před nástupem na pódium mu Vettel řekl: "To bylo těsné!" když sledovali opakované záběry svého duelu. Lewis mu na to řekl: "Já jsem ubral, proto jsi byl tak těsně za mnou."
Později doplnil, že jel na 90 % plynu: "Když jsme za Eau Rouge stoupali, tak jsem na to šlápl naplno a on neměl žádný prostor pro to, aby se přehnal dopředu, dostal se jen vedle mě. Byla to skvělá bitva. Pak to bylo 9 nebo 10 kvalifikačních kol - tvrdá, rychlá kola, protože byl velmi rychlý a já jsem musel upalovat, abych se před ním udržel."
Vettelovi tak nepomohly ani ultra-měkké pneumatiky, které byly v závodě o více sekundu rychlejší - v dalších zatáčkách mu už ani ty neumožňovaly se Stříbrnému šípu dostatečně přiblížit. "Myslel jsem jen na to, že chci tento závod vyhrát. Když jsem sem přijel, tak jsem vám říkal, proč jsem tady a že bez toho neodjedu. Šlo o opravdu agresivní pocit," dodává Hamilton.
Mercedesu se vyplatilo obětování přítlaku v kvalifikaci ve prospěch závodu. Kvůli tomu sice ztráceli v sobotu čas v prostředním sektoru, v závodě ale pak byli rychlí na rovinkách. Ferrari zvolilo více přítlaku, což Vettelovi společně s chytrou obranou britského jezdce nakonec znemožnilo předjetí Hamiltona. I tak si italský tým odváží pozitivní dojmy, protože očekávalo větší ztrátu na trati, která měla Stříbrným šípům sedět více.