"Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím jezdí soupeři

McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku | foto: McLaren

Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hovoří o tom, proč tolik zaostávají za konkurencí - na vývoj současného konceptu pohonné jednotky potřebují více času, rok zkrátka na změnu motoru nestačí. Ví, na jakou úroveň se musí dostat i jaké řešení používají soupeři, o nasazení konkrétních vylepšení teprve rozhodují. Kvůli spolehlivosti nechtějí nic uspěchat.

Honda letošní sezónu zahájila velkým zklamáním. Už při testech se ukázalo, že jejich motor není výkonnostně tam, kde by měl po loňském ročníku být, hodně pokulhávala i spolehlivost nového konceptu, pro který se rozhodli.

Nepodcenili v Japonsku výzvu, kterou kompletní změna pohonné jednotky obnáší? "Z pohledu konceptu, ano - podcenili jsme to. I když to trochu trvalo, než se to stabilizovalo, tak jsme věděli, že jde o fázi, kterou musíme překonat - bylo to velmi těžké," přiznává Hasegawa pro Autosport.

"Mysleli jsme si, že jsme se přípravě věnovali dostatečně dlouho, proto jsme vývoj tohoto motoru zahájili v květnu. Jeden rok ale nestačí. Teoreticky řečeno jsme už dosáhli určitých dobrých pokroků. Jsme uprostřed našich cílů, na dostižení špičky ale potřebujeme ještě několik kroků," pokračuje zástupce Hondy.

Honda směr zná, neví ale, jaké prvky musí nasadit | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Sakuře už připravují 4. specifikaci letošního motoru a chystají se na její nasazení hned po letní přestávce ve Spa. Výkon však nemá být o moc vyšší, McLaren proto vážně uvažuje o ukončení partnerství a přechodu k Renaultu.

Honda ale tvrdí, že má ve vývoji několik klíčových vylepšení a ví, jak dostihnout soupeře s nejlepšími motory - Mercedes a Ferrari: "Víme, jaký je cíl, který ostatní týmy už dosáhly. Víme, že většina týmů využívá stejný koncept, jako náš motor, ale samozřejmě neznáme přesné řešení, přesnou konstrukci, zda můžeme dosahovat stejné výkonnosti."

"Ale známe směr a některé prvky, jak tu výkonnost dosáhnout, jen jsme stále neuzavřeli to, které prvky je třeba nasadit. Soustředíme se zejména na spalování a také na všechny oblasti, jako je spotřeba paliva a pomocné díly. Více výkonu se snažíme nalézt všude," uzavírá Hasegawa.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy