Byl Bottasův start v Rakousku jako z jiného světa? Zkuste ho překonat!

Bottas prokázal fantastickou schopnost reagovat na startovní povel | foto: Red Bull Content Pool

Blesková reakce Valtteri Bottase na startu prozatím posledního závodu letošního šampionátu vyvolala spoustu debat a dohadů, jestli se finsky pilot "ulil" či ne. Nyní mají všichni fanoušci F1, ale i ti, kteří závodům neholdují, zkusit své schopnosti.

Většina lidí znalých věcí se shoduje, že Bottas předvedl opravdu výjimečnou reakci, kterou příslušná zařízení kontrolující legitimnost startu ohodnotila na 0,201 vteřiny. Debaty ohledně předčasného startu doprovázel poměrně slušný počet "důkazů" v podobě videozáznamů, které pomáhaly naklonit misky vah na tu či onu stranu. FIA ovšem má jasno - ačkoliv šlo o zcela hraniční záležitost, Bottas se pravidlům neprohřešil.

Takový Sebastian Vettel, zčásti rozladěný z faktu, že jeho reakce byla podstatně horší (přesně o 0,255 vteřiny) dokonce s jistou dávkou nadsázky označil Bottasovu reakci za "nelidskou". Ale výjimečná není - z historie všech možných sportů známe případy, kdy se povedl ojedinělý výkon, nad kterým svět kroutil hlavou. Vzpomeňme například OH v Mexiku 1968, kde americký atlet Bob Beamon předvedl "skok do jiného století", měl hodnotu 890 cm a už ho nikdy nedokázal nejen napodobit, ale vůbec se k němu přiblížit. 

Jak byste se odpíchli do závodu vy v roli pilota F1? | foto: Pirelli

Jak už to tak bývá, objevily se o nápady, jak zjistit schopnosti vlastní. Zkuste se tedy zapasovat do své domácí sedačky, soustřeďte se a můžete se pak s ostatními podělit o svůj výsledek. Spravedlivě ale uveďte, kolikrát byste dostali od FIA penalizaci za "jump start". Prozatím se po několika desítkách pokusů drží rekord na úrovni 0,064.

https://f1-start.glitch.me/

Při této příležitosti si pouze připomeňme, že až do 70. let minulého století se startovalo vlajkou, většinou v národních barvách, což zhusta bylo doménou nějaké významné osobnosti (v Argentině například závod začal i končil Juan Manuel Fangio). Stejně jako signalizace při pit-stopech začala startovní proceduru řídit technika, která ovšem mívala různé podoby - například v Monaku to byly dvě světla v podobě pěti bodů připomínajících hrací kostku, která se z červené měnila na zelenou. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy