McLaren do cíle nedojel ani s jedním vozem poté, co Stoffel Vandoorne skončil už po 17 kolech kvůli palivovému problému a Fernando Alonso odstoupil kvůli potíži s hnací poloosou 23 kol před cílem. Honda stále hodně ztrácí v oblasti výkonu a postupně zlepšuje svou spolehlivost.
Pozitiva se hledají těžce
Její sportovní šéf Jusuke Hasegawa hledá po Číně dobré stránky: "I přes dnešní výsledek si myslím, že si z víkendu můžeme odnést několik pozitiv. Šlo o velmi těžké závodní podmínky, ale tým přesto odvedl skvělou práci jako vždy a zvolil perfektní strategii zastávek v boxech.
"Fernando měl výtečný start, získal několik pozic krátce po něm a podle mě jel až do svého odstoupení velmi dobrý závod. Stoffel taky dobře odstartoval a dobře závodil, než jeho den žel předčasně skončil. V jednu chvíli to vypadalo, že jsme na cestě za body, proto je zklamání z odstoupení obou pilotů kvůli mechanickým problémům o to větší," říká Hasegawa.
"Přesto Šanghaj opouštíme s určitým pokrokem ve spolehlivosti naší pohonné jednotky po velkých cenách Austrálie a Číny. Teď se těšíme na víkend v Bahrajnu, kde na tom snad budeme stavět. Pojede se už za pár dní, na přípravu tedy nemáme moc času, ale budeme s McLarenem usilovně pracovat, abychom dosáhli lepšího výsledku," slibuje sportovní ředitel Hondy.
Vyšší výkon a nový motor stále v nedohlednu
Ta má obrovský deficit zejména v oblasti výkonu, ale datum představení nové verze nebylo stanoveno: "Nemůžeme sdělit přesné datum pro vylepšený a výkonnější motor. Ale před každou velkou cenou se snažíme o zlepšení - jak tomu bylo i před tímto víkendem. Nevím, jestli se mnou budou piloti souhlasit, ale v oblasti vibrací jsme dosáhli od počátku sezóny znatelného pokroku. Problém ale samozřejmě ještě není zcela vyřešen."
V továrně v Japonsku usilují o zlepšení v sezóně 2017, kdy došlo na zrušení systému žetonů: "Ano, to pomáhá, ale když je nezbytné přepracovat návrh motoru, tak určitá omezení zkrátka zůstávají," komentuje Hasegawa.
Honda podle něj podporuje návrh nové generace motorů od roku 2021, u nichž má dojít ke zrušení MGU-H a přechodu na z jednoho na dvojité turbo. Díky MGU-K ale zůstanou hybridní: "Chceme udržet tento typ motorů, protože jsou vysoce efektivní a méně ničí životní prostředí."