Honda provádí organizační změny. Bude to trvat, než přinesou výsledky

Pohonná jednotka Honda RA616H pro McLaren MP4-31 | foto: Honda Racing F1

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznal, že kvůli současným problémům s pohonnou jednotkou sáhla k organizačním změnám, které se však projeví hned.

Hondě letos schází nejen výkonnost, ale i spolehlivost. I když se v Austrálii po velkých potížích v předsezónních testech dostala s jedním vozem do cíle, tak vztahy s McLarenem zůstávají po náročném počátku napjaté.

Její sportovní šéf nyní pro Racer přiznal, že od předsezónních testů proto sáhli k další personální restrukturalizaci: "Je to tak. Nezveřejňujeme detaily, ale část organizace jsme upravili a některé členy vyměnili. Normálně, když děláte změny, tak vás to ovlivní v dlouhodobém horizontu, ne do jednoho či dvou týdnů."

Před dalším závodem v Číně, který se jede tento víkend, očekává ještě horší výkonnost než v Austrálii, kde Fernando Alonso držel dlouho 10. příčku: "V Číně nám to může uškodit kvůli dlouhé rovince ještě více. Bude to tedy velmi bolestivé, proto se snažíme nasadit něco více, ale nemůžeme nic slibovat," říká Hasegawa.

McLaren čeká v Číně ještě horší výkonnost než v Austrálii, o stavbě vlastního F1 motoru neuvažuje | foto: McLaren

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier rovněž očekává nižší konkurenceschopnost: "Můžu předpovědět, že s naší rychlostí na tom nebudeme tak šťastně ve srovnání s našimi soupeři, jako tomu bylo v Austrálii. Dlouhé, rychlé rovinky v Šanghaji zřejmě odhalí slabiny našeho balíku ještě více než Albert Parku... Nejdůležitější bude zajistit spolehlivost s oběma vozy, než se začneme soustředit na výkonnost."

McLaren uvedl, že nepřemýšlí o stavbě vlastního pohonné jednotky, která by byla náročná na čas i zdroje, i když si připravuje motory pro své silniční vozy. Od roku 2021 mají navíc vstoupit v platnost nová pravidla - zatím se uvažuje o 1,6litrových motorech s dvojitým turbem (nyní pouze jedno) a bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Došlo by tedy k určitému zjednodušení, nárůstu hlučnosti a výkon by pak mohl dosahovat až 1200 koní.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 17 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy