Jen pedály zůstaly stejné. Tým Haas vtipně představil nový VF-17 Ferrari

Haas VF-17 Ferrari | foto: Haas F1 Team

Haas bude s Red Bullem předposlední stájí, která představí veřejnosti oficiálně svoji novinku pro rok 2017. Bude to ovšem premiéra ex post, protože díky marketingovým povinnostem už je podoba nového vozu známa.

Po internetu od včerejšího "filming day" kolovaly snímky nového vozu, což v dnešní době digitálních udělátek to není nic neobvyklého, ovšem horší už to je se sdílením autorských práv. Každopádně jak už jsme uvedli, oficiálně tým Haas F1 mlčel a soustřeďoval se na svých stránkách a twitterovém účtě na docela jiné věci.

"Druhý rok nového týmu bývá vždy kritický a rozhodující. Když v prvním překvapíte, musíte to potvrdit, pokud zklamete, měli byste to napravit. To je vždy velice těžký úkol. Vzpomínám si, že v roce 1977 jsme z toho měli opravdu velké bolení hlavy, naštěstí jsme i přes určitý pokles dokázali vyhrát ve Švédsku a sezóna byla zachráněná," to jsou slova dnes už zesnulého Guy Ligiera, šéfa stejnojmenného týmu. Před Haasem stojí podobná výzva, navíc tu je ambiciózní Magnussen, který po roce jistého tápání u Renaultu chce dokázat, že je kvalitním pilotem.

Po 15. hodině středoevropského času se nejen fanoušci americké stáje dočkali. Haas VF-17 Ferrari byl oficiálně uveden do společnosti představených vozů. Pozornost se nejvíc soustředila na onu "žraločí ploutev", asi nejsledovanější prvek letošní sezóny. Ke slovu se pak dostali zástupci týmu na nejvyšších pozicích.

Piloti Haasu předvádějí kombinézy pro letošní ročník | foto: Haas F1 Team

"Být účastníkem šampionátu F1 přináší určitou míru důvěryhodnosti. Lidé se k určitým věcem staví stylem »Ukažte mi, co dokážete a pak ve vás budeme věřit«. To byl náš původní koncept, přesvědčit lidi o našich schopnostech, že jsme schopni udělat něco, co jiní nedokážou. Náš vůz je větší, lepší, rychlejší a lehčí. Tedy stejný jako záležitosti, o které usilujeme i v obráběcím průmyslu - proto se o to snažíme i v motoristickém sportu. Lidé uvidí, co vytváříme v této kategorii a uvěří, že Haas Automation může vyrábět prvotřídní obráběcí stroje," uvedl při slavnostním předvedení vozu v Barceloně majitel týmu Gene Haas.

Vůz VF-17 je postaven podle nových pravidel, se širším předním křídlem a trupem, nižším a širším zadním spoilerem, objemnějším difuzorem (o 50 mm) a pochopitelně se širšími pneumatikami. Přesně jak to uvedl Haas na svém twitterovém účtu v grafické vizualizaci (viz výše).

"Mám dojem, že pedály jsou stejné, ale jinak se všechno od loňského vozu odlišuje. Když se snažíte o rychlejší auto, tak většinou potřebujete lehčí auto. Teď můžeme přidávat balast a získat lepší rozložení hmotnosti. Aerodynamika je kompletně nová stejně jako pneumatiky, takže jsme potřebovali širší míru nastavitelnosti. Esteticky má vůz velmi agresivní vzhled, už jenom kvůli ušetřené váze a nové aerodynamice. Všechno, co jsme se na našem prvním vozem naučili, je využito na této novince," vzal si posléze slovo manažer týmu Günther Steiner.

Základní barevné provedení bylo převzato z typu VF-16, ale změnilo rozvržení. Většinu nyní tvoří tmavší odstín šedé v kombinaci s červenou a černou, což jsou základní barvy Haas Automative. Tato společnost má v současné době na 1300 zaměstnanců a její výrobky putují do 60 zemí světa.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy