Francouzská automobilka dnes v 16:00 představila svůj monopost pro sezónu 2017. Na londýnské prezentaci se samozřejmě ukázali všichni členové týmu a někteří představitelé stáje se rozpovídali o svých predikcích pro nový ročník F1.
Renault předpokládá zrychlení zhruba o 3,5 - 4 vteřiny díky samotným změnám pravidel - širší pneumatiky a křídla. O další 0,3 vteřiny si prý polepší jen díky rozdílu výkonnosti jejich pohonné jednotky oproti loňsku. Během sezóny by prý měly jejich motory přinést zrychlení ještě o další 3 až 4 desetiny.
"Začali jsme pracovat úplně od nuly, což bylo docela odvážné, jelikož už loni jsme měli slušný produkt. Myslím si, že to byl nejspolehlivější motor z celého startovního pole. I tak jsme se ale rozhodli začít znovu, protože pokud ve Formuli 1 neútočíte, tak jste mrtví. Věděli jsme, že pokud bychom chtěli dohnat ztrátu na Mercedes, bude třeba změnit celou filozofii. Na prvním místě ale vždy musí být spolehlivost.
Co se týče výkonu samotné jednotky, tak očekáváme zrychlení o 0,3 vteřiny oproti konci loňské sezóny. A to porovnáváme pouze motory, nebereme tedy na zřetel další parametry. Do konce sezóny bychom se chtěli posunout ještě o podobnou hodnotu. Myslím si, že další 0,3 až 0,4 vteřiny jsou reálné, ale vždy musíme brát ohled na spolehlivost. Pokud není motor stabilní, tak jej musíte často měnit a je těžké se někam posouvat, jelikož jen něco opravujete," řekl Cyril Abiteboul, ředitel divize Renault Sport.
Šéf vývoje pohonné jednotky Remi Taffin se pak pochlubil, že na novém motoru začali inženýři pracovat - lidově řečeno - od píky. Na tomto konceptu by pak Renault měl stavět již do případného konce éry hybridních šestiválců. Ty by měly být ve Formuli 1 do roku 2020. Zda pak nastane změna, nikdo neví.
"Nový motor je z 95 % jiný, pořád ale vypadá jako V6 turbo. Hodně jsme pracovali na hmotnosti každé součástky. Z tohoto motoru bychom rádi pak vycházeli v dalších třech letech. Dosáhli jsme již limitu? Ještě ne, jednou tam ale budeme. Nyní musíme řešit samotnou instalaci, navíc využíváme úplně jiné chlazení a i rekuperační systémy ERS jsou jiné. Jedná se prostě o velké změny, jak říkám, je to zcela nový motor," sdělil Taffin.