Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta

Aeroscreen má v USA větší šanci než v F1 | foto: Red Bull Content Pool

Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.

Alespoň v tomto směru se vyjádřil Mark Miles, generální ředitel Hulman&Co., mateřské společnosti IndyCar. Podle jeho názoru je Halo koncept, který prozatím upřednostňuje F1, pro závody monopostů v USA nevhodný. Logicky by to znamenalo, že u Američanů by měl mít přednost aeroscreen, se kterým přišel Red Bull.

Milesovi se evidentně nelíbí středový sloupek, vychází také z povahy nehody Justina Wilsona, která se udála 24. srpna 2015. Britský pilot, který v roce 2003 usedal do vozů Minardi a Jaguar v F1, byl zasažen do hlavy troskami vozu. Miles se proto domnívá, že v tomto směru by aeroscreen byl vhodnější.

"Možnost, že by "svatozář" (the halo) byla pro naši sérii vhodná, nevidíme jako reálnou. Máme klopené dráhy, na kterých takto nemůžete vidět z auta. Ale chceme rozvíjet ochranu hlavy pilota a dále na ni pečlivě pracovat. Proto je více pravděpodobné, že bychom zvolili do určité míry redukované čelní sklo než Halo koncept," uvedl Miles při North American International Auto Show. 

Při této příležitosti rovněž vyslovil určité indicie ohledně další budoucnosti šampionátu s nadějí, že by se mohl rozšířit počet dodavatelů pohonných jednotek. V současné době jsou vozy osazovány agregáty Honda nebo Chevrolet. 

"Hodně by to naší věci prospělo, proto na této otázce nadále budeme pracovat. Jsem obchodník a chtěl bych vidět příchod dalších výrobců do naší závodní série a vytěžit z toho maximum, nejen postavit rychlý motor," dodává Miles.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 48 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy