Renault: Pohonné jednotky se v roce 2017 budou chovat "úplně jinak"

Pohonná jednotka Renault Energy F1 | foto: Renault Sport F1

Nové pohonné jednotky pro Formuli 1 se budou podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula chovat úplně jinak než v předchozích sezónách. Vozy budou totiž méně brzdit a v zatáčkách budou rychlejší, což se podepíše na způsobu rekuperace energie.

Abiteboul při své rozpravě na výstavě Autosport International show nejprve o potížích Renaultu na začátku hybridní éry v letech 2014 a 2015: "Technologie byla tak obrovská, že jsme museli jít ven a shánět je od takových společností, jako je Magneti Marelli a A123 systems. Na dráze jsme pak zažívali obtíže, kterou jsou spojené s tím, když přebíráte zdroje z vnějšku a nemáte nad nimi kontrolu."

Renault tak kvůli outsourcingu čelil náročnému rozhodnutí: "Neměli jsme jinou možnost než se vrátit jako plný tým nebo úplně odejít. Rozhodli jsme se vstoupit do Formule 1 a do partnerství s Infiniti. Všechny tyto komponenty, které jsme dříve nakupovali venku, jsme dostali pod jednu střechu."

"Tato pohonná jednotka je o interakci mezi komponenty. Pokud přemýšlíte o tom, k čemu dojde letos po změně pravidel, tak se obzvlášť zvýší přítlak," pokračuje Abiteboul. A protože s tím klesne rychlost na rovinkách, ale stoupne v zatáčkách, budou piloti ve srovnání s předchozími ročníky trávit mnohem více času na plynu než na brzdě. S tím stoupne spotřeba energie a změní se požadavky na pohonné jednotky.

Cyril Abiteboul (vlevo) během prezentace Renaultu pro sezónu 2016 | foto: Renault Sport F1

"Způsob, jakým rekuperujete energii a jak se bude pohonná jednotka chovat, bude úplně odlišný, protože se bude méně brzdit a více času trávit na plynu. Pokud chcete řešit tento druh výzvy, pak to lze zvládnout pouze tehdy, když máte plnou kontrolu nad svým produktem," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy