Zak Brown přijal roli šéfa McLarenu po odchodu Dennise

Nový ředitel McLarenu Zak Brown | foto: McLaren

Obchodní expert v otázkách F1, Zak Brown, se od příštího měsíce připojuje k McLaren Group jako výkonný ředitel. Stává se tak nástupcem Rona Dennise. 45 letý Američan tak odmítl vedoucí funkci u Liberty Media, která je novým vlastníkem F1, a dal raději přednost místu u McLarenu.

"Jsem nesmírně hrdý na to, že se mohu připojit k McLaren Technology Group. Mám maximální respekt a obdiv před tím, co tento byznys dodnes dosáhl a už se těším, až přispěju k další důležité fázi v jeho rozvoji. S McLarenem jsem úzce spolupracoval mnoho let a byl jsem ohromen talentem a ambicí celé pracovní síly a už se těším až společně doplníme silné stránky byznysu a budeme na nich stavět k budoucímu úspěchu," začal nový šéf McLarenu, Zak Brown

69letý Dennis zůstává předsedou představenstva a CEO, ale vzhledem k ochlazení vzájemných vztahů s dalšími akcionáři už nebude nadále činný v každodenních aktivitách společnosti, v představenstvu zůstává už kvůli svému neměnnému podílu ve společnosti. Vlastnická struktura McLarenu je následující - Dennis vlastní 25 % akcií McLarenu, bahrajnský suverénní fond Mumtalakat vlastní 50 % a v Saudské Arábii narozený Francouzský byznysman, Mansour Ojjeh, vlastní zbylých 25 %.

Ti společně minulý týden vytlačili Dennise z McLarenu po vzájemných neshodách. Ron údajně stále zvažuje, jesti se bude proti svému vyhazovu soudně bránit - jeden soud však již prohrál. Brown by měl být zopovědný za závodní aktivity a marketing. Pro McLaren byl velmi zajímavý, protože již dříve v rámci práce u Just Marketing International (JMI) dokázal do F1 dostat několik sponzorů. 

McLaren má nového lídra - jak se to na týmu projeví? | foto: McLaren

"Jako zakladatel JMI - dnes největší marketingové agentury v motorsportu - jsem často spolupracoval s McLarenem. Pro tým jsem vyvinul spoustu partnerství. Společně jsme dali dohromady několik sponzorských smluv - konkrétně jde třeba o Johnnie Walkera, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon a NTT. 

V nové roli budu mít možnost dát dohromady moji velkou vášeň a moje jedinečné zkušenosti a to jak z oblasti motorsportu tak marketingu. Obě oblasti je třeba sblížit," říká Zak. McLaren nemá titulárního sponzora od konce roku 2013, kdy od týmu odešel Vodafone. To byl jeden z důvodů, proč byl Dennis vyhozen. Navíc se Brit také rozhádal s Ojjehem, jeho dlouholetým obchodním partnerem. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy