Mladý Španěl na využití virtuálního safety caru po odstoupení Lewise Hamiltona v Malajsii doplatil, protože byl v boxech těšně před tím, než Mercedesu explodoval motor. Proto se mu nelíbí, že někteří piloti díky němu získávají nefér výhodu a jiní naopak ztrácejí.
"Podle mého názoru je trochu zbytečný. Nemám ho rád. Není to něco, co bych si užíval," zlobí se po Velké ceně Malajsie, v níž komisaři VSC použili hned třikrát. "Protože když jezdíte uprostřed pole, tak vždy preferujete safety car, řádný safety car, který by pole shluknul dohromady."
"Funguje tak, jak by měl. Ale lidé si očividně hodně hrají se zahříváním svých pneumatik, aby si vytvořili vlastní odstupy před zastávkami. Hodně si tím můžete pomoci ke své výhodě nebo k nevýhodě druhých, takže si to opravdu neužívám. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 prospívalo. To je můj osobní názor," pokračuje Sainz.
VSC podle něj také přispívá k nevyhnutelné výhodě pro toho, kdo je první: "Pokud jsem lídrem závodu, tak se mi zřejmě bude zamlouvat. Když ale jezdím uprostřed pole, tak ho asi mít rád nebudu. Působil jsem v mnoha závodních sériích, kde pokud máte 10sekundový náskok a najednou před vámi vyjede safety car, tak musíte znovu bojovat. Když se na to podívám, možná to je férovější, ale nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 potřebovala - obzvlášť pro jezdce středu pole."
V Sepangu po své zastávce na jeho využití doplatil, místo něj desáté místo a bod vybojoval Jolyon Palmer s Renaultem. Ten byl o něco rychlejší než Toro Rosso, což Sainz nepříjemně překvapilo.
"Jednozastávková strategie se jim rozhodně vyplatila. Byli před námi v kvalifikaci, takže měli neustále o něco lepší rychlost než my, obzvlášť vzhledem k tomu, že se Kevin kvalifikoval na použitých pneumatikách. Mohli jste to skutečně pozorovat v posledním stintu, kde byl Renault o trošku rychlejší, i když jsem měl čerstvé pneumatiky a tlačil jsem na to 16 kol jako v kvalifikaci. To se nám nelíbilo a na této trati jsme to nečekali," dodává Sainz.