Jeho odhad situace a přechod z mokrých na přechodné a z přechodných na hladké pneumatiky nebyly vůbec špatné. Dokonalé by byly tehdy, pokud by k zastávce do boxů zajel vždy o kolo později.
"Já jsem v těchto volbách hodně dobrý. Ne až tak dobrý, ale zdá se, že všichni kopírovali přesně to, co jsem udělal, takže to trochu bolí. A také jsem se zasekl za Manory," lituje Button komunikační chyby, po které ztratil hodně času za nejpomalejšími vozy, které v úzkých ulicích Monaka nemohl předjet. K tomu přispěla i vysoká maximální rychlost Manoru na rovinkách, McLaren je v této oblasti naopak nejpomalejší.
"Myslím, že v oblasti komunikace mezi týmem a mnou to opravdu nebylo moc dobré, protože jsme měli být před Manory, které se tady nedají předjet. V časech na kolo byl čtyřsekundový rozdíl [ve prospěch McLarenu], a předjetí bylo stejně nemožné," přibližuje britský pilot vývoj svého závodu.
"Je to tedy tak trochu chyba, ale získali jsme dost bodů - nebylo by jich tolik, kdyby dnes bylo sucho. Pokud jde o správná strategická rozhodnutí a rychlost, určitě jsem se rozhodoval správně. Problémem bylo, že jsem vyjel do provozu a že jsem nevěděl, že se v něm ocitnu," pokračuje Button.
McLaren získal 12 bodů a v šampionátu konstruktérů se dostal na 7. příčku před Haas, Button však uznává: "Tyto body jsme nezískali díky tomu, že jsme konkurenceschopní, ale díky dobrým rozhodnutím." Načasování zastávek Fernanda Alonsa bylo optimální.