Do prvního tréninku nastoupili z testovacích pilotů Alfonso Celis (Force India) a domácí Sergej Sirotkin (Renault), odpočívali Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen.
Jako první v 9:00 vyrazil Gutiérrez pronásledovaný vozy Ferrari, všichni netrpělivě čekali na Ricciarda s ochranou kokpitu AeroScreen, kterou si vyzkoušel během instalačního kola. Toto řešení ovlivňuje aerodynamiku vozu více než Halo - efektivitu airboxu i proudění kolem zadního křídla. Šéf Red Bullu Horner o něm řekl: "Stručně šlo o něco elegantnějšího, co by se vypořádalo s bezpečnostními prvky."
Při testech 9mm tlustého plexiskla pružina vystřelená na ochranu rychlostí 240 km/h kokpit přelétla, totéž pneumatika (video a video). Zdá se však, že piloti by mohl mít problémy s viditelností světel v boxech i na startovním roštu. Zajímavé na tom je změna vnímání v roce 2016 - že by piloti neměli riskovat své životy. Tyto pokusy se nelíbí Lewisovi Hamiltonovi, který je ochotný akceptovat určitou míru rizika (více zde). Po 100 letech závodění s otevřenými kokpity se F1 snaží reagovat na události, které se odehrály v jiných sériích.
Nové přední křídlo přivezl McLaren (dodatečné křidélko na přední kaskádě) i Ferrari - víceprvková klapka a odlišný tvar. K dispozici ho měl pouze Vettel. Během prvních pěti minut se objevili všichni piloti kromě Massy.
Jezdci Mercedesu se ihned vrhli na měřená kola - Hamilton 1:41,941 a Rosberg 1:56,328 min. Brzy se ale zlepšují na 1:40,138 a lídr šampionátu na 1:39,424 min. Lewis jej po 13 min o 79 tisícin opět překonal (1:39,337). Jeho spalovací motor (ICE) z Číny je v pořádku, zde je jako náhradní. Mercedes mu musel vyměnit pouze turbo a MGU-H.
Po 20 min se na třetí příčku dostal Bottas, jemuž se v Rusku obvykle dařilo (i loni, než jej v závěru sestřelil jeho krajan Räikkönen) - 1:41,465 min, po chvilce se před něj vyšvihl Ricciardo už bez ochrany kokpitu (1:41,440 a 1:40,393). Red Bull věří, že bude brzy moci porážet Ferrari, které řešilo v garáži problém s DRS na zadním křídlo Kimiho a Vettel dostal na měkkých pneumatikách smyk v 15. zatáčce.
Po půlhodině si první příčku bere zpět Rosberg (1:39,097 min), stále na měkkých pneumatikách, zatímco Red Bully již krouží na super-měkkých, stejně jako Bottas, jenž je překonává (1:39,860 min) a jenž je na rovinkách nejrychlejší ze všech - 329,7 km/h. Podle Pirelli poskytuje trať stále velmi nízkou přilnavost, což se zlepší odpoledne s vyššími teploty a pogumováním.
Šéfové týmů se dohodli na snížení cen za pohonné jednotky v roce 2017 o milion Eur, což je podstatně méně, než původně požadovaly malé týmy a FIA. K dalšímu snížení o 3 miliony má pak dojít v roce 2018. Omezený systém vývoje pomocí žetonů bude odstraněn, do hry ale vstoupí dodatečné limity týkající se hmotnosti, rozměrů a plnicích tlaků, stejně jako další snížení počtu kusů na sezónu. Pokud jde o hluk, zvažuje se zavedení zvukového generátoru do výfuku.
Po 55 min nasazují Mercedesy super-měkké gumy a soupeřům opět ujíždějí - Rosberg 1:38,642 min. Hamilton byl sice nejrychlejší v prvním sektoru, ve zbylých dvou však ztratil (+0,722 s za týmovým kolegou).
McLarenům Soči moc nesedí, je čtvrtou nejnáročnější tratí z pohledu výkonu motoru. Honda již pracuje na zapalování v předkomoře, jak ho využívá Ferrari (díky společnosti Mahle) a Mercedes, pro příští rok se chystá zcela přepracovat svou pohonnou jednotku - uvnitř válců zkrátka není dostatek místa pro konkurenceschopné řešení turba.
20 min před koncem konečně předvedl sílu Ferrari Vettel, když se dostal před třetího Ricciarda - 1:39,538 min. Na Rosberga stále ztrácel 1,4 sekundy, použil ovšem pouze měkké pneumatiky. Kimimu patřila pátá pozice (1:39,779), brzy se ale posunul před Seba (1:39,332 min) také na měkké směsi. Oba piloti už mají nové, o něco výkonnější motory.
Kvjat dostal smyk v předposlední zatáčce a Massa po 70 min poprvé vyráží z garáže, kde mechanici Williamsu řešili problém s převodovkou. Nasazuje super-měkké a dostává se hned na sedmou příčku (1:40,129) za Bottase, v dalším pokusu překonává Vettela a je čtvrtý (1:39,365 min), míří k výměně nosu a znovu do akce. Stáji z Grove by mohl ruský okruh sedět, v prvním tréninku tak vysoko nebývá.
Button v závěru postoupil na 11. příčku na použitých měkkých pneumatikách. McLaren po sběru dat provedl změny na voze Alonsa, ten se ale dostal jen za svého týmového kolegu (1:40,771). Slušný výkon předvedl třináctý Sirotkin, který dosáhl o téměř 0,8 s lepšího času než závodní pilot Renaultu Palmer.
V nejlepší formě je opět Mercedes, s odstupem za ním se řadí Ferrari, kterému se budou snažit zatopit Red Bull s Williamsem.
Maximální rychlosti: 1. Bottas 329,7 km/h; 2. Hamilton 329,4; 3. Rosberg 328,2; 4. Pérez 327,4; 5. Alonso 324,8; 6. Button 324,6; 7. Palmer 323,2; 8. Kvjat 323,1; 9. Räikkönen 322,9; 10. Ricciardo 322,3 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,127 / - |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,849 / +0,722 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:39,175 / +1,048 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:39,332 / +1,205 |
5. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:39,365 / +1,238 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:39,650 / +1,523 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:39,802 / +1,675 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | 1:40,218 / +2,091 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:40,287 / +2,160 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:40,654 / +2,527 |
11. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:40,663 / +2,536 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:40,771 / +2,644 |
13. | 46 | Sergej SIROTKIN | rus | Renault Sport Formula One Team | 1:40,898 / +2,771 |
14. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:41,085 / +2,958 |
15. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:41,134 / +3,007 |
16. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:41,238 / +3,111 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:41,385 / +3,258 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:41,671 / +3,544 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:41,962 / +3,835 |
20. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:42,483 / +4,356 |
21. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:42,687 / +4,560 |
22. | 34 | Alfonso CELIS | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:43,432 / +5,305 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ