Na úvod Rosberg před Hamiltonem, Ferrari ztrácí přes sekundu, Red Bull s ochranou kokpitu

Nico Rosberg s Mercedesem v prvním tréninku předčil Lewise Hamiltona | foto: Daimler AG

SOČI - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy dle očekávání převedly v úvodním tréninku Mercedesy. Nico Rosberg o 7 desetin sekundy předčil Lewise Hamiltona, za nimi se seřadila Ferrari, pátý skončil Ricciardo s Red Bullem po testu nové ochrany kokpitu.

Do prvního tréninku nastoupili z testovacích pilotů Alfonso Celis (Force India) a domácí Sergej Sirotkin (Renault), odpočívali Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen.

Jako první v 9:00 vyrazil Gutiérrez pronásledovaný vozy Ferrari, všichni netrpělivě čekali na Ricciarda s ochranou kokpitu AeroScreen, kterou si vyzkoušel během instalačního kola. Toto řešení ovlivňuje aerodynamiku vozu více než Halo - efektivitu airboxu i proudění kolem zadního křídla. Šéf Red Bullu Horner o něm řekl: "Stručně šlo o něco elegantnějšího, co by se vypořádalo s bezpečnostními prvky."

Při testech 9mm tlustého plexiskla pružina vystřelená na ochranu rychlostí 240 km/h kokpit přelétla, totéž pneumatika (video a video). Zdá se však, že piloti by mohl mít problémy s viditelností světel v boxech i na startovním roštu. Zajímavé na tom je změna vnímání v roce 2016 - že by piloti neměli riskovat své životy. Tyto pokusy se nelíbí Lewisovi Hamiltonovi, který je ochotný akceptovat určitou míru rizika (více zde). Po 100 letech závodění s otevřenými kokpity se F1 snaží reagovat na události, které se odehrály v jiných sériích.

Nové přední křídlo přivezl McLaren (dodatečné křidélko na přední kaskádě) i Ferrari - víceprvková klapka a odlišný tvar. K dispozici ho měl pouze Vettel. Během prvních pěti minut se objevili všichni piloti kromě Massy.

Jezdci Mercedesu se ihned vrhli na měřená kola - Hamilton 1:41,941 a Rosberg 1:56,328 min. Brzy se ale zlepšují na 1:40,138 a lídr šampionátu na 1:39,424 min. Lewis jej po 13 min o 79 tisícin opět překonal (1:39,337). Jeho spalovací motor (ICE) z Číny je v pořádku, zde je jako náhradní. Mercedes mu musel vyměnit pouze turbo a MGU-H.

Po 20 min se na třetí příčku dostal Bottas, jemuž se v Rusku obvykle dařilo (i loni, než jej v závěru sestřelil jeho krajan Räikkönen) - 1:41,465 min, po chvilce se před něj vyšvihl Ricciardo už bez ochrany kokpitu (1:41,440 a 1:40,393). Red Bull věří, že bude brzy moci porážet Ferrari, které řešilo v garáži problém s DRS na zadním křídlo Kimiho a Vettel dostal na měkkých pneumatikách smyk v 15. zatáčce.

Po půlhodině si první příčku bere zpět Rosberg (1:39,097 min), stále na měkkých pneumatikách, zatímco Red Bully již krouží na super-měkkých, stejně jako Bottas, jenž je překonává (1:39,860 min) a jenž je na rovinkách nejrychlejší ze všech - 329,7 km/h. Podle Pirelli poskytuje trať stále velmi nízkou přilnavost, což se zlepší odpoledne s vyššími teploty a pogumováním.

Šéfové týmů se dohodli na snížení cen za pohonné jednotky v roce 2017 o milion Eur, což je podstatně méně, než původně požadovaly malé týmy a FIA. K dalšímu snížení o 3 miliony má pak dojít v roce 2018. Omezený systém vývoje pomocí žetonů bude odstraněn, do hry ale vstoupí dodatečné limity týkající se hmotnosti, rozměrů a plnicích tlaků, stejně jako další snížení počtu kusů na sezónu. Pokud jde o hluk, zvažuje se zavedení zvukového generátoru do výfuku.

Po 55 min nasazují Mercedesy super-měkké gumy a soupeřům opět ujíždějí - Rosberg 1:38,642 min. Hamilton byl sice nejrychlejší v prvním sektoru, ve zbylých dvou však ztratil (+0,722 s za týmovým kolegou).

Daniel Ricciardo s ochranou kokpitu v 1. tréninku | foto: Red Bull Content Pool

McLarenům Soči moc nesedí, je čtvrtou nejnáročnější tratí z pohledu výkonu motoru. Honda již pracuje na zapalování v předkomoře, jak ho využívá Ferrari (díky společnosti Mahle) a Mercedes, pro příští rok se chystá zcela přepracovat svou pohonnou jednotku - uvnitř válců zkrátka není dostatek místa pro konkurenceschopné řešení turba.

20 min před koncem konečně předvedl sílu Ferrari Vettel, když se dostal před třetího Ricciarda - 1:39,538 min. Na Rosberga stále ztrácel 1,4 sekundy, použil ovšem pouze měkké pneumatiky. Kimimu patřila pátá pozice (1:39,779), brzy se ale posunul před Seba (1:39,332 min) také na měkké směsi. Oba piloti už mají nové, o něco výkonnější motory.

Kvjat dostal smyk v předposlední zatáčce a Massa po 70 min poprvé vyráží z garáže, kde mechanici Williamsu řešili problém s převodovkou. Nasazuje super-měkké a dostává se hned na sedmou příčku (1:40,129) za Bottase, v dalším pokusu překonává Vettela a je čtvrtý (1:39,365 min), míří k výměně nosu a znovu do akce. Stáji z Grove by mohl ruský okruh sedět, v prvním tréninku tak vysoko nebývá.

Button v závěru postoupil na 11. příčku na použitých měkkých pneumatikách. McLaren po sběru dat provedl změny na voze Alonsa, ten se ale dostal jen za svého týmového kolegu (1:40,771). Slušný výkon předvedl třináctý Sirotkin, který dosáhl o téměř 0,8 s lepšího času než závodní pilot Renaultu Palmer.

V nejlepší formě je opět Mercedes, s odstupem za ním se řadí Ferrari, kterému se budou snažit zatopit Red Bull s Williamsem.

Maximální rychlosti: 1. Bottas 329,7 km/h; 2. Hamilton 329,4; 3. Rosberg 328,2; 4. Pérez 327,4; 5. Alonso 324,8; 6. Button 324,6; 7. Palmer 323,2; 8. Kvjat 323,1; 9. Räikkönen 322,9; 10. Ricciardo 322,3 km/h.

Přehled všech kol: PDF.

GP Ruska (Sochi International Street Cir)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:38,127 / -
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:38,849 / +0,722
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:39,175 / +1,048
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:39,332 / +1,205
5. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:39,365 / +1,238
6. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:39,650 / +1,523
7. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:39,802 / +1,675
8. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Racing1:40,218 / +2,091
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:40,287 / +2,160
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:40,654 / +2,527
11. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:40,663 / +2,536
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:40,771 / +2,644
13. 46 Sergej SIROTKIN rusRenault Sport Formula One Team1:40,898 / +2,771
14. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:41,085 / +2,958
15. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:41,134 / +3,007
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:41,238 / +3,111
17. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:41,385 / +3,258
18. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:41,671 / +3,544
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:41,962 / +3,835
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:42,483 / +4,356
21. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:42,687 / +4,560
22. 34 Alfonso CELIS mexSahara Force India F1 Team1:43,432 / +5,305

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy