Horner se bojí patové situace, podle Prosta jsou pravidla zbytečně složitá

Horner se obává, že vše nakonec skončí patovou situací | foto: Red Bull Racing

Schůzka Strategické skupiny F1 a Komise F1 v Biggin Hill vyzněla v otázce motorů do prázdna, protože se na ní nesešel dostatek kompetentních osob. Zda se podaří vše zvládnout do soboty, toť otázka, která se nejeví jako jednoznačná.

Německá tisková agentura SID informovala o neúspěšném pokusu o schválení úprav pohonných jednotek, což bylo zřejmé už včera. "Nebylo dosaženo žádného řešení, pravděpodobně proto, že několik odpovědných osob nebylo přítomno," citují média zprávu ze strany SID. Zatím ale nikdo neuvedl, kdo by si měl připsat nepopulární "áčko". Zainteresované strany mají nyní čas do soboty a k dispozici moderní techniku, pro další hlasování nebude nutná osobní přítomnost. 

Skeptický je šéf Red Bullu Christian Horner: "Myslím, že dojde k situaci, kterou už z minulosti známe. Čas doplyne k danému limitu, ničeho nebude dosaženo a nic se nezmění." I kdyby se pesimismus Hornera nenaplnil a změny nakonec byly schváleny, ne každý je z nich nadšen, jak už jsme uvedli v případě Nico Rosberga (více zde).

Prost se domnívá, že pravidla jsou v současnosti příliš složitá (ilustrační foto) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Výhrady má i čtyřnásobný mistr světa, někdejší pilot McLarenu, Renaultu Ferrari a Williamsu Alain Prost. Podle něj k vyřešení problémů F1 složité předpisy nepovedou, spíše budou omezovat svobodu pilotů i týmů. "Vzpomínám si na Mexiko 1990, kde jsem startoval z 13. pozice. Kvalifikaci jsem obětoval hledání nejlepšího nastavení vozu pro závod, aby byl vůz ovladatelnější a vstřícnější k pneumatikám," uvedl pro časopis L'Equipe jedenašedesátiletý Francouz. Onu Grand Prix v kokpitu Ferrari tehdy vyhrál.

Podle Prosta ale v současnosti není možné něco podobného zopakovat, protože vše až příliš závisí na aerodynamice. "Formule 1 musí zůstat sama sebou, musí umožnit pilotovi, který je chytrý, tvrdě pracuje a je ochoten riskovat, aby vyhrál. Nemluvím o umělých opatřeních, ale o narůstajících okolnostech umožňujících v závodech intrikovat. V mé době bylo možné kombinovat pneumatiky, měnit je na poslední chvíli, skrýt data a tím uvést soupeře v omyl. Dnes jsme od toho na hony daleko," dodává Prost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy