DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg: Pravidla pro rok 2017 jsou krokem špatným směrem
Chystané změny pro rok 2017 by měly přinést dramatičtější podívanou, rychlejší monoposty, ale ne každý je o tom přesvědčen. Mezi pochybovače patří první muž průběžné klasifikace šampionátu F1 Nico Rosberg.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg: Pravidla pro rok 2017 jsou krokem špatným směrem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
12:26 27.04.2016 85.70.164.XXXA je tomu skutečně tak? Vždyť když se dříve jezdilo tak rychle jakej je cíl změn, tak také měli takovej přítlak - ne-li větší, a šlo to ne? Já stále vidím problém spíše v pneumatikách, kde jízdou v závěsu dojde k jejich likvidaci. Tam doufám že princip filosofie hadr gum se změní a jezdec v závěsu nebude mít po závodě. Alespoň jsem tuto změnu pochopil kdy Pirelli dostalo úkol na přání jezdců ať se na pneu může tlačit. Prostě to šetření gum musí zmizet. Mě to objíždění na různých strategií stejně moc nebere a klidně nepovedenej pokus o předjetí kolo na kolo trvající půl závodu beru všema deseti-
Alfred
13:19 27.04.2016 78.41.168.XXXMožná se dříve jezdilo rychleji, ale zcela určitě se nepředjíždělo více, takže bych spíš tvrdil že to nešlo. A ano, současné pneu opravdu nedokážou přenést výkon na dráhu tak jak se královnu motorsportu sluší a patří, ale skýtá to, čeho se nová generece fanoušků a bohužel nejen ona, halasně dovolává - většího počtu předjíždění a soubojů.
F1 se dostalu do problémů, které již možná nemají rešení, protože jakmile vyřeší jeden problém, další se jen prohloubí. Začalo to šetřením nákladů, které se možná nijak neponížili a Bernie poslední Concord agreement vše jen zazdil, pak přišli šprcky od Pirelli a DRS, které poskytly více děje do závodů, ovšem teď by všichni chtěli aby se na dráze pořád něco dělo ale bez šprcků a DRS. Polovina chce návrat tankování i když před jeho zákazem se většinou předjíždělo v boxech..no a to je furt něco.
Ostatně když Alonso nedokázal předjet Petrova v Abu Dhabi 2010, tak se tam odehrálo všeho všudy 6, slovy šest předjetí....a to měla F1 plnokrevné závodní gumy...ovšem ani nechci domýšlet jak by vypadali diskuze samozvaných pamětníků a odborníků na všechno kdyby se teď takové závody staly opět běžným standardem , stejně jako tomu bylo X desetiletí předtím,-
Situs
13:38 27.04.2016 85.70.164.XXXTeď je sice předjetí daleko více .... jenže je to takové předjetí bez napětí. Závod skončí a já si nejsem schopen vybavit jednotlivé manévry, natož aby mi to zůstalo v hlavě. Takhle to alespoň pro mě postrádá šťávu. Není to jen o tom kolikrát si tam někdo prohodí pozici, ale jak a jak dlouho ten souboj trvá.-
Alfred
14:13 27.04.2016 78.41.168.XXXTak určitě, ovšem s nadsázkou kdybys neměl tohle (letošní Čína) , nejspíš nemáš nic (Abu Dhabi před 6 lety). A pár kvalitních soubojů se odehraje i v současnosti, stejně jako dřív, taky jich bylo pouze několik. Je to hodně o selektivních a hlavně idealizovaných vzpomínkách na základě kterých kdekdo teď argumentuje jak se kdysi na krev předjíždělo takřka každý závod. No ale tak tomu až na opravdu pár výjimek nikdy nebylo a nevím proč by tomu tak nejednou být mělo.-
-
-
-
jumpman
07:53 28.04.2016 178.255.168.XXXon to kolikrát není závod, ale celá sezona. Jak začala F1 uplatňovat aerodynamiku, tak je předjetí těžší a těžší. Otázkou je, zda v současnosti není to předjetí až moc snadné. V minulosti se říkalo, že k předjetí musel být předjíždějící rychlejší o 1s aby dokázal přejdjet, to v dnešní době neplatí, v podstatě stačí 1-2 desetiny a pomocí DRS se prožene okolo soupeře.
Takže chápu Situse, že by chtěl zpět to napětí, které klasický souboj na trati přinášel, ale zároveň by to znamenalo mnohem méně akce a další odliv diváků...
-
-
Mike17
14:03 28.04.2016 93.99.87.XXXAlain Prost evidentně nesouhlasí. Když napsal, že klidně obětoval kvaldu a raději startoval z půlky pole, aby si připravil auto na závod, muselo se předjíždět mnohem víc. Dnes by si to nikdo nedovolil.
A samozřejmě pokud si člověk nevytáhne roky těsně před DRS, může vidět v historii mnohem víc předjíždění než dnes.-
Alfred
17:05 28.04.2016 78.41.168.XXXNechci ti brát iluze a svaté přesvědčení, ovšem statistika počtů předjetí na závod mluví docela jasně a nikdo nic vytahovat nemusí...jako třeba počet startujících v době Prosta, který byl značně vyšší než současných 22, nebo to, že současná dominance Mercedesu stále nedosahuje úrovně dominance McLarenu za dob Prostových, kdy celkem pravidelně nadělil kolo ztráty i jezdci, který šel s ním na podium...nebo třeba to, že i dnes by si mnozí různé nastavení pro kvaldu a závod klidně dovolili, jenže to by musel někdo vědět, že to nedovolují pravidla.
2016- zatím 94,00 předjetí na závod
2015- 30,80
2014- 43,58
2013- 52,00
2012- 51,28
2011- 59,06
2010- 21,33
2009- 10,04
2008- 10,54
2007- 11,21
2006- 13,56
2005- 9,89
2004- 12,63
2003- 15,43
2002- 11,94
2001- 10,60
2000- 11,42
1999- 13,43
1998- 11,57
1997- 14,00
1996- 11,23
1995- 13,31
1994- 18,87
1993- 26,36
1992- 24,31
1991- 28,83
1990- 29,47
1989- 32,50
1988- 27,38
1987- 34,88
1986- 36,31
1985- 39,50
1984- 43,20
1983- 41,50
1982- 41,60
1981- 32,63
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek