Lowe: Výkonnost motorů by neměla být vyrovnána

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe si nemyslí, že by bylo dobré uměle vyrovnávat výkon pohonných jednotek, aby mezi jejich výrobci nebyli tak velké rozdíly. Podle něj by i nadále měly zůstávat prvkem, který přispívá k odlišné výkonnosti týmů.

Při včerejším zasedání Komise F1 sice nová pravidla pro motory ještě schválena nebyla, mezi nimi však nechybí cíl na srovnání výkonnosti pohonných jednotek do maximálně 2% rozdílu, což by mělo zmenšit rozestupy mezi týmy.

Autorům návrhu jde především o ukončení dominance Mercedesu, který po zavedení nového formátu hybridních motorů v roce 2014 získal rozhodující náskok a vyhrál zatím oba šampionáty. Ferrari se daří ztrátu snižovat, ale Renault a Honda ve výkonu dost zaostávají.

Pokud ale tým podle technického ředitele Mercedesu dokáže přijít s nějakou výhodou na straně pohonné jednotky, pak by se to podle něj nemělo lišit od kterékoliv jiné části auta.

"Objevila se zajímavá věc - poznámka, že pohonné jednotky či motory by neměly vést k rozdílům [ve výkonnosti]. V F1 jsme měli to krátké období, kdy byly motory zmrazené, podle mě to ale není normální. Nápověda je v názvu - existuje dobrý důvod, proč se to jmenuje motorsport!" argumentuje Lowe.

Mercedes dál jasně vládne šampionátu, po třech závodech má na čele náskok už 53 bodů | foto: Pirelli

"Proč bychom si tedy měli myslet, že motor by neměl způsobovat rozdíly, to jde mimo mě. Právě jsme obnovili věc, která tady vždy byla, a podle mě je absolutně správná. Má-li být F1 soutěží sportovců a technologie, pak by to mělo být o veškeré technologii a ne o té části, kterou si lidé vyberou," uzavírá Lowe pro ESPN.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy