Lowe očekává výrazné zvýšení hlučnosti motorů F1

Slibuji, Toto, kravál bude letos větší (Toto Wolff a Paddy Lowe) | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pro mnohé fanoušky to byl těžký úder pod pás, když slyšeli, nebo spíš neslyšeli nové hybridní šestiválce. Od té doby se vede podružná bitva o ušlechtilé hřmění agregátů, při níž padaly různé návrhy, i na umělý "kravál".

Milovníci rachotících osmiválců by se nyní mohli dočkat návratu bouřících motorů, alespoň to slibuje výkonný ředitel Mercedesu Paddy Lowe. Podle něj nová pravidla pro řešení výfuků "budou produkovat výrazné zvýšení" v oblasti hlučnosti motoru. 

Před letošní sezónou došlo k úpravě výfukového systému, který dostal označení wastegate. "V posledních letech jsme měli jen jednu koncovku výfuku, ale nyní je tu zvlášť pro obtokový ventil, který by mohl přinést větší hluk. Počkáme si, jak to bude fungovat a hned uvidíme, jestli jsou motory hlasitější. Některá měření v laboratorních podmínkách už proběhla a musím podotknout, že rozdíl je významný," dodává Lowe.

"Nejde o nic jiného, že před zavedením jediné výfukové potrubí i pro obtokový ventil do jisté míry zvuk motoru tlumilo. Tím, že jsme jeho činnost rozdělili, byl tento pro některé fanoušky negativní jev potlačen," vysvětluje Lowe. Výrobci motorů se na posledním setkání dohodli, že šestiválcové turbomotory budou využívány nejméně do roku 2020.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy