Symonds je jedním z hlavních architektů nového aerodynamického balíku, navíc dává dohromady znění nových pravidel, která musí být hotova do 1. března. Strategická skupina F1 a Komise F1 ale může souhlasit s tím, že dojde k odsunu, pokud budou s argumenty technického ředitele souhlasit.
"Ještě se uskuteční dvě schůzky ohledně technických pravidel. Jedna na konci tohoto měsíce, druhá v únoru před tím, než budou pravidla pro rok 2017 na počátku března ustanovena. Takže ano, dostáváme se k některým detailům spíše než k fundamentálním věcem," uvádí Symonds.
Psali jsme
Auta měla být o 5 až 6 sekund rychlejší, jenže Pirelli přišlo s obavami, že bude muset přijít s konzervativnějšími a mnohem odolnějšími pneumatikami, které budou poskytovat mnohem méně přilnavosti, a zruší tak výhodu nových aerodynamických balíků.
"Jsou správná nebo špatná? Myslím, že o tom Strategická skupina teď nehovoří. Ta nám dala mandát týkající se toho, jaká by auta pro rok 2017 měla být, a my na tom pracujeme. Myslím si, že Strategická skupina jde dále, a zabývá se sportovními spíše než technickými hledisky.
Vyrobíme dobré auto? Nevím. Myslím si, že u nich máme stále na čem pracovat. Cítím, že se trochu spěchá a jsme trochu pod tlakem. Osobně to vnímám tak, že se snažíme posunout se příliš rychle bez ustanovení základních principů, ze kterých máme vycházet," pokračuje Symonds.
"Byl bych mnohem radši, kdyby se věci kvůli novým pravidlům přesunuly na rok 2018 spíše než na rok 2017, a my strávili rok opravdovým výzkumem toho, co je zapotřebí. Ale to je zřejmě výkřik do tmy," dodává technický ředitel Williamsu.