Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

V6 motor Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.

Konstruktér Red Bullu upozorňuje na to, že někteří výrobci pohonných jednotek sice svým odběratelům poskytují stejné motory, u jiných to však není běžnou praxí - minimálně pokud jde o software a palivo. A nebojí se své obvinění veřejně konkretizovat.

"Pokud vezmete motory, které vyrábí Mercedes nebo Ferrari, tak když je dodávají svým zákaznickým týmům, ti nedostávají stejný motor - v žádném případě ne, pokud jde o software. A ten se nyní stává velmi důležitým," poukazuje na složitý management současných pohonných jednotek v F1.

"Jsme tedy v pozici, kdy má Mercedes velmi dobrý, velmi silný motor. Jejich zákaznické týmy nedostávají stejnou specifikaci. Pro ně je tedy velmi obtížné porazit tým Mercedesu. Ferrari nemá tak dobrý motor jako Mercedes, přesto jde stále o dobrý motor. Opakuje se ale problém s jeho zákaznickými týmy," poukazuje pro The National Newey, jehož Red Bull bude letos pokračovat s přeznačenými Renaulty.

Zákazníci podle Neweyho nedostávají stejný software a palivo jako tovární týmy, což nezanedbatelně snižuje jejich konkurenceschopnost | foto: Mercedes AMG F1 Team

F1 proto podle něj potřebuje zavést nová pravidla, aby se týmy staly konkurenceschopnějšími a soutěž se zatraktivnila: "Aktuální fyzický motor musí být stejný, ten který je zákaznickým týmům dodávaný. Jenže nejde jen o fyzický hardware, jde také o benzín a software.

První věcí, kterou tedy můžete udělat, je změnit pravidla, aby zákaznické týmy měly stejný software a stejné palivo jako tovární tým, pokud si to budou přát," apeluje Newey na FIA.

Ani v případě hardwaru však loni neměli zákazníci k dispozici vždy stejné specifikace. Například do Monzy přivezl Mercedes novou, znatelně výkonnější vývojovou verzi své pohonné jednotky, kterou však až do konce roku svým zákazníkům z řad Lotusu, Force Indie ani Williamsu již neposkytl.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 52 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy