Šéf Red Bullu veřejné kritiky Renaultu nelituje. Vysvětluje proč

Turbomotor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner vůbec nelituje veřejné kritiky Renaultu v této sezóně. Částečně tím chtěl zprávu dostat k správní radě a výkonnému ředitelovi francouzské automobilky, která neměla příliš velký přehled o dění ve Formuli 1.

"Vedení Renaultu je docela vzdáleno tomu, co se děje. Není to jako s Dieterem Zetschem [výkonný ředitel Daimleru], který přijede pár závodu navštívit, nebo jako se Sergiem Marchionnem. Proto součástí toho hlasitého projevu byla snaha dostat tyto zprávy k správní radě Renaultu - aby věděla, že tady jsou nějaké problémy, které je třeba řešit," vysvětluje Horner.

Upozorňuje na to, že veřejně svého partnera - jeho tým - kritizoval také Renault: "Myslím, že věci byly nakonec vyřčeny na obou stranách. Samozřejmě to není nikdy dobré, když svůj byznys probíráte na veřejnosti, opravdu to ale pramenilo spíše z frustrace než z čehokoliv jiného."

Cyril Abiteboul (Renault) a nespokojený Christian Horner | foto: Red Bull Content Pool

Vzájemného obviňování na veřejnosti ale vůbec nelituje, podle něj to nemělo žádný negativní dopad: "Pro ostatní to je velmi jednoduché chytit se a používat jakoukoliv vhodnou výmluvu. Nesmíte zapomenout na to, že tohle je soutěžní prostředí. A pokud jde o mě, já jsem vždy říkal jen pravdu.

Když jsem byl na něco dotázán, tak jsem vám odpověděl. A když so podíváte na to, co jsem řekl, tak si nemyslím, že by v těch komentářích zaznělo něco, co by bylo obzvlášť neférové. Podle mě to nevyhnutelně vycházelo z frustrace - výroky Dietricha, Adriana nebo Helmuta," zastává se Horner svých kolegů z vedení Red Bullu.

Veřejná kritika Renaultu podle Hornera vycházela z frustrace | foto: Pirelli

Hodně je rozladilo to, že Renault odmítl přijmout výsledky vývoje Maria Illiena, který za peníze Red Bullu hodně věnoval vylepšení francouzských pohonných jednotek, zejména v oblasti spalování. To se nyní změnilo: francouzský výrobce před sezónou 2016 konečně přistoupil na spolupráci s Illienovou společností Ilmor.

"Renault prošel ke konci roku určitými manažerskými změnami a hodně se toho probíralo. Představili jsme jim Maria Illiena, původně k němu měli odpor. Vytvořili jsme motorovou skupinu pro podporu, ale mezi Milton Keynes a Viry nepanovaly ty nejlepší vztahy. Z toho pochopitelně rostla frustrace," dodává Horner pro Motorsport.com.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy