Statistiky Pirelli 2015: Nejčastěji předjížděl Verstappen

Statistika Pirelli za sezónu 2015 | foto: Pirelli

Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.

Pneumatiky

- celkový počet dodaných pneumatik: 35 964
- 29 856 z nich bylo určeno pro závodní víkendy, 6 108 pro testování
- 25 004 z nich byly hladké pneumatiky, 10 960 tvořily pneumatiky pro mokré
   či smíšené podmínky
- celkový počet pneumatik, které byly využity během závodů: 17 580 (16 288 z
   nich byly slicky a 1 292 byly pro smíšené či mokré podmínky)
- celkový počet recyklovaných pneumatik: všechny

- max. počet kilometrů ujetých na každé směsi (kromě testů):
   - super-měkká: Verstappen (1 838 km)
   - měkká: Rosberg (5 480 km)
   - středně-tvrdá: Massa (5 224 km)
   - tvrdá: Sainz (1 794 km)
   - přechodná: Vettel (482 km)
   - mokrá: Rosberg (297 km)

Zastávky v boxech

- Celkový počet zastávek v boxech: 706 (8 z nich byly trestné průjezdy a jedna
   "stop & go" penalizace se zastavením)
- Průměrný počet zastávek na závod: 37,1, což je 1,88 zastávek na jezdce
- Nejvíce zastávek: 60 ve Velké ceně Maďarska
- Nejméně zastávek: 17 ve Velké ceně Austrálie

 

Předjíždění

- Celkový počet předjížděcích manévrů: 509; průměr 26,8 na závod
- Největší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 60 ve Velké ceně
   Malajsie
- Nejvyšší počet předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 39 ve Velké ceně
   Spojených států
- Nejnižší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 11 ve Velké ceně
   Austrálie
- Pilot s nejvyšším počtem předjížděcích manévrů: Max Verstappen - 49
- Pilot s nejvyšším počtem předjetí v jednom závodě: Sebastian Vettel  - 13
   v Kanadě
- Nejméně často předjíždění pilot: Nico Rosberg a Lewis Hamilton - každému
   se to přihodilo třikrát
- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28
- Tým, který předvedl nejvíce předjetí: Toro Rosso - 94 (Verstappen 49, Sainz
   45)
- Tým, který byl předjížděn nejméně často: Mercedes (Hamilton i Rosberg
   třikrát)

Jak Pirelli počítá předjížděcí manévry: za předjížděcí manévr je považán takový, ke kterému dojde během letmých kol (tedy ne v prvním kole) a který poté jezdec udrží až do konce kola po cílovou čáru. Nepočítá změny pozic kvůli větším mechanickým problémům nebo předjíždění pilotů o kolo zpět, popř. když se vracejí do stejného kola s lídrem.

Okruhy a závodění

- Nejdelší závod sezóny: Singapur - 2 hodiny, 2 minuty a 22,118 sekund
- Nejkratší závod sezóny: Itálie - 1 hodina, 18 minut a 0,688 sekund
- Nejrychlejší kolo závodu: Itálie - průměrná rychlost vítěze 235,903 km/h
- Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách Pirelli během velké ceny -
   366,4 km/h (Pastor Maldonado ve Velké ceně Mexika)
- Nejvyšší počet nejrychlejších kol: Lewis Hamilton - 19 (8 v závodech a 11
   v kvalifikacích)
- Největší počet kol ve vedení: 587 (Lewis Hamilton)

 

Tým Pirelli a hosté

- Počet členů týmu Pirelli, kteří cestují na každý závod: 60 (průměr)
- Počet národností v týmu Pirelli F1: 10
- Počet odlišných jazyků, kterými hovoří členové týmu: 14
- Počet zápisníků, které Pirelli během sezóny rozšířilo: 2 050
- Celkový počet přijatých hostů: 5 000
- Počet prodaných pódiových kšiltovek Pirelli: 12 000

 

Pohostinství Pirelli v roce 2015

- Počet jídel servírovaných u Pirelli (včetně testů): 15 100
- Litrů vody, která se vypila v motorhomu Pirelli během roku: 8 600
- Kilogramů těstovin, které uvěřil šéfkuchař Pirelli: 420
- Počet odlišných receptů zákusků, které byly připraveny u Pirelli: 55
- Počet zákusků snězených u Pirelli: 7 000

Pirelli ve Formuli 1 (od roku 1950)

- Závodů: 299
- Vítězství: 140
- Pole position: 143
- Pódií: 427
- Nejrychlejší kola: 147
- Počet jezdeckých titulů: 10
- Počet týmových titulů: 5

 

Další zajímavá čísla

- Počet pilotů (včetně třetích pilotů a mladých jezdců), kteří se od roku 2010 svezli s vozem Formule 1 vybaveným pneumatikami Pirelli: 98
- Počet kilometrů, které ujely všechny směsi P Zero během roku 2015 (včetně testů, tréninků, kvalifikací a závodů: 308 797 (kromě prototypů pneumatik).
   Dle směsí: super-měkká 39 007, měkká 107 070, středně-tvrdá 114 727,
      tvrdá 33 842, přechodná 9 370, mokrá 4781 km.
- Vzdálenost ujetá během testování v roce 2015 (kromě závodních víkendů):
   62 557 km
- Vzdálenost ujetá v závodech v roce 2015: 99 416 km
- Počet nejrychlejších kol (v kvalifikaci i v závodě) stanovených mistrem světa:
   19 (8 v závodě a 11 v kvalifikaci)
- Nejnižší průměrná rychlost, s níž byl vyhrán suchý závod: 142,874 km/h
   (Nico Rosberg v Monaku)

Teploty dráhy

- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 20 °C během Velké ceny Spojených států
- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 17 °C během víkendu Velké ceny Spojených států
- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 58 °C během Velké ceny Malajsie
- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 58 °C během víkendu Velké ceny Malajsie

- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 15 °C během Velké ceny Kanady
- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 15 °C během víkendu Velké ceny Kanady
- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 37 °C během Velké ceny Malajsie
- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 38 °C během víkendu Velké ceny Bahrajnu

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy