Kalendář závodů F1 bude definitivní až v prosinci, jedná se i o motorech

Jak to dopadne s motory pro zákazníky? | foto: Renault Sport F1

V následujících týmech čeká Formuli 1 horečné období. Leží před nimi schválení podoby nové sezóny, především počet závodů, který dosáhl rekordního počtu 21 Grand Prix. Není to však jediný bod, o který se jedná.

Grand Prix Ázerbajdžánu v Baku rozšířila šampionát na 21 závodů, kvůli čemuž proběhly nemalé dohady ohledně samotných termínů, letní přestávky a testování. O posunech, aby sezóna nekončila v prosinci, jsme již psali. Ale to není jediné dohadování.

Ve sportovních předpisech pro rok 2016 je stanoveno, že maximální počet podniků v daním roce v příslušném šampionátu je 20. Pokud by mělo dojít k rozšíření, musí všechny týmy přihlášených do mistrovství jednomyslně takovou změnu odsouhlasit. Výjimky jsou povoleny pouze v případě, které by FIA provedla z bezpečnostních důvodů. Proto se definitivní podoby příští sezóny dočkáme nejdříve v prosinci. 

Dá se předpokládat, že týmy budou ke schválení dočasné podoby, která byla zveřejněna na konci září, nakloněny v případě, že to pro ně bude finančně výhodné. Je tu však ještě jedna záležitost, která může mít komplikovanější průběh. Výrobci motorů požadují, aby mohli zákaznickým týmům v příštím roce dodávat starší specifikace agregátů.

"Jen pohonné jednotky, které jsou identické s tou, která prošla homologací FIA... mohou být použity při závodech během šampionátů v období 2016-2020," praví revidovaný článek 23.5. Takto formulovaný předpis by de facto zabraňoval poskytovat starší specifikace motorů, jak tomu bylo letos v případě Ferrari a Manoru.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy