MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Ničeho se aktuálně neobávám, není čeho. Byl to skvělý den, skvělý víkend a na to se soustředním. Co se stane se stane, my udělali maximum. Formule 1 je o tom dostat se na limit, každý pilot, každé auto, je zde hodně omezení - váhy apod. Vždy jsme nad, ale snaha je být co nejníž jak to jen jde. Takže pokud je to 20, my budeme 20,1... nebo 20,001. O tom je F1.
Dnes to z nějakého důvodu bylo 0,3, ale to nemá žádný efekt na auto. Takto malý tlak neudělá nic. Muselo by to být větší, 0,5 nebo 1 PSI, aby se něco dělo. A jsem si jistý, že to prokážeme. Zvlášť, když je to na jedné pneumatice. Možná kdyby to bylo na všech, dalo by se o tom polemizovat. Pokud bych byl penalizován, byla by to škoda, ale pneumatiky nebyly důvod, proč jsme dnes vyhráli. Byl jsem prostě nejrychlejší.
Nico Rosberg, nedokončil
Pro mě jde určitě o obrovské zklamání. Velká smůla. O víkendu jsem čelil tolika překážkám a problémům s motorem. Z počátku nešlo o problém s motorem, ale se šasi, pak jsme museli motor vyměnit. Ke konci závodu mi dnes odešel - bylo to zklamání, protože jsem se chystal zaútočit na Vettela. Šampionát se pohnul o velký kus špatným směrem. Je to samozřejmě hodně špatné. Já ale budu pokračovat, budu bojovat.
Toto Wolff, sportovní ředitel
Nemůžu vám říct, co se dělo s Lewisem, stále zkoumáme nějaká data. Je to stále tajemstvím. Nemůžu vám říct, ani jestli se to týkalo pneumatik. (následně vyšlo najevo, že se jedná o tlak v pneumatikách a Mercedes je vyšetřován komisaři FIA).
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Co se stalo s Lewisem? Perfektní závod. Proč se na něj ptáte? Nevím, proč chtěli, aby v závěru zrychlil. Nevím, jestli měl nějaký problém. Opravdu s ním nic nebylo. S Nicem jsme přišli o druhé místo, to hodně naštve.
Paddy Lowe, technický ředitel
Nerozumíme tomu, že si ostatní myslí, že jsme podváděli s tlakem pneumatik. Vůbec tomu nerozumím, tlak jsme nastavili podle směrnic FIA, nevím, co se potom dělo. Nevím, proč se to vyšetřuje. Neudělali jsme nic špatně.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Podívejte. To není fér, když se ptáte pilotů na takové věci, protože tlaky nejsou naší záležitostí. Poskytují vám delší životnost pneumatik. My jsme všichni byli teď na pódiu, bylo to úžasné tady v Monze, měli bychom se soustředit na jiné věci. Je škoda, že se hned po závodě soustředíme na takové věci. Není fér, že se na to ptáte jezdců. Prosím, dejte ten mikrofon někomu jinému.
Určitě to není to, co chceme. My závodíme na trati. Lewis byl dnes rychlý, obzvlášť ve druhé části. Ke konci si to hlídal. Věděli jsme, že to bude těžké. Nico nás stahoval, ale myslím, že bychom druhé místo udrželi i bez jeho problému. Pro nás jde o skvělý víkend. Z ramen jsme dostali velký tlak.
Kimi Räikkönen, 5. místo
Pokud vím, udělal jsem všechny věci na startu správně. Ale zapl se anti-stall system a viděli jste, co se stalo. Pokud vím, vše jsem udělal dobře, ale byl problém se druhým převodovým stupněm. Nebyl na správném místě, ale jsem si jistý, že jsem vše udělal správně, nevím...
Každopádně se zapl anti-stall a já byl najednou dvacátý. Dříve se mi to nikdy nestalo. Ať už se to stalo z jakéhokoliv důvodu, musíme se na to podívat pořádně to pochopit, abychom to změnili k lepšímu. Potom jsem udělal, co bylo v mých silách. Jsem samozřejmě zklamaný, když startujete druhý a v první zatáčce jste poslední, není to ideální. Závod byl ok, dojel jsem pátý. Víkend byl až na start dobrý.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Sklenice je napůl plná. Včera měl Kimi skvělou kvalifikaci a měli jsme radost, ale když jsem se díval na dnešní záběry, trošku se trápil, udělal něco špatně, jeho prst byl špatně při procedurách. Ale jsem pozitivní, měl skvělou sobotu a dnes jel také velmi dobře, nebýt startu a jsme spokojeni.
Co se Seba týče, druhé místo na Monze je úžasný výsledek, i když jsme doufali v dobrý start a lepší pozice pro oba piloty, ale jsme spokojeni. Ideální by samozřejmě bylo vidět Kimiho v první zatáčce prvního a Seba druhého či třetího. Ale musíme být spokojeni, dojeli jsme druzí a jsme stále druzí v poháru konstruktérů. Fajn.
WILLIAMS
Felipe Massa, 3. místo
Start nebyl fantastický, ale získali jsme pozici. Poslední 10 kol bylo velmi náročných, protože Valtteri na to hodně tlačil a já jsem pak klukům říkal, že jsem už na to starý. Obával jsem se, že přijdu o pódium. Naštěstí závod byl vypsán na 53 a ne na 54 kol. Mám obrovskou radost. Je to příjemné vidět, kolik lidí mi fandí. Jsem stále tady a bojuji. V cíli jsem byl unavený.
Myslím, že momentálně máme 3. nejrychlejší auto. Ferrari je o něco rychlejší, Mercedes je o hodně rychlejší. Nevím, jestli by bylo správné Lewise trestat. Pravidla jsou pravidla. On odjel skvělý závod, pro mě se na to těžko odpovídá. Já bych získal lepší pozici, ale na mých pocitech by to nic neměnilo, má radost ze třetího, stejně jako z druhého místa.
Valtteri Bottas, 4. místo
Pro tým je to dobrý výsledek, dost bodů a to je důležité. Ztratil jsem čas při zastávce v boxech, což bylo klíčové ve druhé části závodu. Byl jsem na konci opravdu blízko, ale bylo už pozdě. Protože jsem šetřil pneumatiky a brzdy, mohl jsem na konci útočit, ale měl jsem problém se systémem v posledním kole a musíme se na to podívat, protože tam jsem ztratil příležitost. Je to škoda, mohl jsem být na pódiu. Ale pro tým je to i tak skvělý výsledek.
Pat Symonds, technický ředitel
Byl to dobrý závod, na konci mi opadalo pár vlasů, protože jsme našim jezdcům dovolili závodit, ale vše dopadlo dobře. Nebyl to ale nejnapínavější závod, to většinou jednozastávkové závody nejsou. Rosberg byl rychlejší a my ho nemohli dostat po taktické stránce.
Co se pneumatik týče, pravidla jsou celkem jasná, nemůžete jezdit pod uvedeným tlakem kvůli bezpečnosti. Pravidla říkají, že musí provozovat pneumatiky podle údajů dodavatele pneumatik, Pirelli. A co může hrozit za porušení - velmi tvrdý trest, nejspíše diskvalifikace.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 6. místo
Rozhodně jsem si to užil. Rychlost byla od začátku do konce dobrá, zvládl jsem i opotřebení pneumatik a dostal z auta maximu. První stint byl klidný, byl jsem v čistém vzduchu a udělal si náskok na auta za mnou a nebyl jsem tak pod tlakem.
Po zastávce v boxech mě Kimi stahoval a byl rychlý, nemohl jsem s tím nic víc dělat. Jsem s výkonem spokojen a body jsme si zasloužili. Je to důležitý výsledek, protože nás vrátil na páté místo v poháru konstruktérů a udělali jsme si pěkný náskok. Odvedli jsme dobrou práci a zasloužili jsme si to.
Nico Hülkenberg, 7. místo
Získali jsme slušnou porci bodů, ale pocit mám trošku frustrující, protože jsme neměli rychlost, která byla možná. Musíme se na to podívat, protože jsem ztrácel přítlak, auto klouzalo a přehřívaly se pneumatiky, což kazilo mou rychlost. Druhá polovina závodu byla náročná, bránil jsem se Ericssonovi a potom jsme zvažovali dvouzastávkovou strategii, protože jsem se trápil s pneumatikami. Nakonec jsme se pro ni nerozhodli a udržel jsem si sedmé místo.
Roberg Fernley, zástupce šéfa týmu
Odjíždět z Monzy se čtrnácti body uzavírá dobrý víkend. Získali jsme výhoru v boji o páté místo a povzbudilo nás to do dalších závodů mimo Evropu. Okruh nám seděl, ale tým pracoval trvdě, abychom získali tyto body. Sergio i Nico zajeli velmi dobře, bojovali, když museli a šetřili pneumatiky. Nico měl s autem pár potíží, na což se podíváme, ale celkově můžeme být opravdu spokojeni.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 8. místo
Skvělý výsledek pro tým, vzhledem ke startovní pozici a charakteristice okruhu. Bylo sladké vzít Ericssonovi to osmé místo v posledním kole. Jsem spokojen s šasi, auto se chovalo dobře a byli jsme schopni bojovat s Ferrari a auty s motory Mercedes na trati, kde na rychlých rovinkách ztrácíme. Nebylo to lehké, ale závod byl pozitivní a nálada je dobrá. Asi to oslavím další pizzou.
Daniil Kvjat, 10. místo
Věděli jsme, že to bude těžký víkend. Nebylo to však tak špatné. Neužil jsem si moc akce, ale je pozitivní dojet na bodech a vděčíme za to týmové práci. V Singapuru musíme být silnější a ten okruh nám bude sedět víc.
Christian Horner, šéf týmu
Vzhledem ke startovní pozici to je od obou pilotů velmi dobrý výkon. Ricciardovo poslední kolo, kde předjel Ericssona, bylo působivé. Týmová práce a strategie byla dobrá, vzhledem k penalizacím. Oba vozy na bodech - pozitivní výsledek.
SAUBER
Marcus Ericsson, 9. místo
S prvním kolem a startem jsem byl spokojen. Očekávali jsme, že zde budeme bojovat. Měl jsem dobrou rychlsot, mohl jsem tlačit na Nica (Hülkenberga) po celou dobu. Byl to jeden z nejsilnějších letošních závodů. Je frustrující ztratit v poslední zatáčce posledního kola pozici. Pneumatiky už byly opotřebené díky snahám o předjetí Nica, takže jsem se Danielovi neubránil. Hořkosladký konec dobrého závodu.
Felipe Nasr, 13. místo
Měl jsem dobrý start a byl jsem v první desítce, získal jsem pozice. Po první šikaně jsem měl defekt a musel jsem zajet do boxů. Bylo jasné, že od té chvíle je po závodě. Je to škoda, auto bylo konkurenceschopné a měli jsme na to získat body. Dal jsem do toho vše a je skvělé, že Marcus získal pro tým body. Těším se do Singapuru.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Byl to zábavný závod, kde jsme bojovali o body. Je škoda, co se stalo Felipemu. Po dobrém startu mu závod zničil kontakt v první zatáčce. Marcus zajel dobře. Bohužel nakonec nezískal ještě o něco více bodů. I tak je to povzbudivé do dalších závodů. Nadšení je i díky novinkám v oblasti aerodynamiky, které představíme v Singapuru.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 11. místo
Jsem s rychlostí a závodem spokojen. Byli jsme rychlí a dojížděl jsem ostatní, zvlášť ke konci. I když jsem je nedojel, je dobré vědět, že jsme byli rychlejší. Je škoda, že jsme nezískali bod, myslím, že by byl zasloužený, ale pětiseknudová penalizaci na začátku nebyla ideální. Odvážíme si však pozitiva - dojeli jsme po čtyřech odstoupeních v řadě a to jsme potřebovali. A já si užil pár dobrých soubojů!
Max Verstappen, 12. místo
Více jsem udělat nemohl kvůli penalizaci, po níž jsem musel dohánět. Ale myslím, že s rychlostí můžeme být spokojeni. Snad budeme mít příště více štěstí v kvalifikaci. Nebyl do nejlehčí závod, ale užil jsem si pár předjížděcích manévrů a jsem spokojen. Jsem si jistý, že kdybych startoval jako minule, byl bych na bodech. Jsem rád a můžeme se těšit na Singapur, kde budeme konkurenceschopnější.
Franz Tost, šéf týmu
I před závodem jsme věděli, že odstartujeme zezadu. Protože jsme nečekali zisk bodů, mysleli jsme, že není špatný nápad získat penalizaci na okruhu, který nám příliš nesedí. Bohužel Max dostal penalizaci průjezd boxy za špatně upevněný kryt motoru a Carlos pět sekund za incident v první šikaně. I tak byla rychlost slibná a oba piloti odvedli dobrou práci. Kdybychom startovali výš, mohli jsme i získat body. Těšíme se nyní do Singapuru.
MCLAREN
Jenson Button, 14. místo
Měl jsem dobrý start a předjel pár aut v první zatáčce. První kolo bylo dobré, hodně incidentů a já myslím, že jsem se dostal na deváté místo. Potom jsem bohužel čekal, až mě ostatní předjedou. Bylo to těžké, protože mě předjížděli na místech, kde jsem si nemyslel, že je to možné. Musel jsem si stále hlídat zrcátka. Nakonec jsme přišli o možnost souboje s týmovým kolegou. V prvních kolech to byla dobrá bitva. Ostatní nás předjíždějí lehce, ale my navzájem to nemáme tak lehké. Byla by to zábava.
Fernando Alonso, nedokončil
Měl jsem dobrý start, potom se tam dotklo pár aut a to mě zpomalilo. Ve druhé šikaně jsem byl blízko Jensonovi, ale ztratil jsem výhodu, kterou jsem získal. Měli jsme různé strategie a snažil jsem se pokrýt všechny možnosti. Byl jsem na pomalejší sadě, takže jsem měl pomalejší první stint, ale ve druhém jsem byl rychlejší. Nakonec jsem ucítil, že přicházím o výkon a řekli mi, že mám zajet do boxů, abychom se vyhli dalšímu poškození. Bylo to chytré, protože na body bychom stejně neměli.
Eric Boullier, závodní ředitel
Věděli jsme, že Monza a Spa nám nebudou sedět a prokázalo se to. Je těžké zde ukázat náš pokrok a proto to těžko neseme. Bylo to pár stresujících dnů, zvenčí to asi vypadá stejně bolestivě jako zevnitř. Nyní se vrátíme do Wokingu a budeme se snažit pracovat na cestě do čela. V dalším závodě nepředvídáme skvělé věci, ale městská charakteristika okruhu by k nám měla být milejší než předchozí dva závody.
MANOR
Will Stevens, 15. místo
Byl to dobrý závod. Auto bylo dobře vyvžené a rychlé, během první pár kol jsem si užil pořádné závodění s auty za námi. Potom se to ustálilo, ale i tak jsem na to mohl šlápnout. Cítil jsem se dobře a těším se na další závody.
Roberto Merhi, 16. místo
Byl to pro mě náročnější víkend, takže s tímto výsledkem pro tým mohu být spokojen. Posledních pár závodů bylo lepščích, ale ne vždycky to vyjde, takže si odvezu pozitiva a budeme se dál snažit. Obvlášť se těším na Singapur.
John Booth, šéf týmu
Celkově to byl dobrý víknend. Naše spolehlivost je nadále povzbudivá, rychlost se zlepšuje a oba piloti spolu bojují. To je kombinace, která nás posouvá a bylo obzvlášť pěkné vidět Willa užívat si souboje s ostatními auty. Pozitivní konec evropské části sezóny. Gratulujeme také Ferrari k zisku pódia v jejich domácím závodě.
LOTUS
Romain Grosjean, nedokončil
Měl jsem dobrý start, ale zezadu do mě najelo jedno auto, a pak jsem měl problém se zavěšením. Měli jsme dnes dobrou šanci na slušnou porci bodů, škoda. Singapur bude asi těžší, ale ještě budeme mít příležitost na to, aby se nám něco podařilo.
Pastor Maldonado, nedokončil
Byl to těžký závod, ale tak to občas je. Budeme se dál snažit, zbývá sedm závodů. V první zatáčce jsem měl kolizi, když se vedle mě objevila Force Indie a poškodila přední zavěšení a to byl konec závodu. Těšili jsme se na dobré umístění a měli jsme na to. Každý ví, že v první zatáčce to zde může být těžké a to se mi dnes stalo.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Co můžeme říci? Všichni (sponzoři, lidé v garáži, v Enstone, partneři) by rádi viděli lepší výsledek, ale dnes nám dal motosport pěknou facku. Oba piloti měli po závodě v první zatáčce a to je rána. Nyní se soustředíme na další závody, kde budeme chtít dál bojovat a získat body. Děkujeme za podporu.