Hülkenberg se upsal, Lotus minikrůček od prodeje, jen Haas nadále loví

Hülkenberg nakonec své působiště nezmění | foto: Sahara Force India

Další z kamínků mozaiky skládající podobu startovního pole 2016 zapadl na své místo. Jak uvedl německý deník Bild, jasno je kolem Nico Hülkenberga, který v přestupové šarádě figuroval hned na několika možných postech.

Osmadvacetiletý Němec se stal na přestupovém trhu tím, čemu se říká "horké zboží". Dosud poslední vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky Le Mans byl spojován s týmem Ferrari - v případě odchodu Räikkönena byl jedním z kandidátů - a hovořilo se rovněž o Williamsu; to kdyby z britské stáje odešel Bottas. Objevila se i teorie, že pokud Renault skutečně převezme Lotus, mohl by Nico zamířit i do staronové francouzské stáje. A nesmíme zapomenout ani na Haas F1 Team, kde se Hülkenberg na už dobře známém "seznamu deseti" pohyboval hodně vysoko.

Nyní masky padají - jak uvedl německý list Bild, Nico Hülkenberg spojil na další rok své působení v F1 s týmem Force India. Zároveň vešla ve známost zpráva, že rodák z Emmerichu chce příští rok zopakovat své dobrodružství v Le Mans - údajně se mu vytrvalostní závody velice zalíbily.

Podle zpráv z britských a francouzských médií je už prakticky hotovou věcí i spojení Lotusu s Renaultem. K podpisu dohody by podle některých zdrojů mělo dojít u příležitosti Grand Prix Itálie na Monze. Jak už jsme uvedli, podíl ve stáji by kromě Renaultu a Alaina Prosta měl mít i dosavadní majitel Gérard Lopez (více zde). F1NEWS.cz chystá podrobnou analýzu zákulisí prodeje, kterou v průběhu odpoledne uvede.

Éra Lotusu se s největší pravděpodobností krátí. | foto: Lotus F1 Team

Kolem týmu Gene Haase naopak otazníky stále narůstají, jako by se americký tým nemohl nabažit pozornosti médií. Finský deník Ilta-Sanomat uvedl, že na spadnutí je dohoda s testpilotem Ferrari Estebanem Gutiérrezem, jehož sponzorský vklad by se měl pohybovat kolem 15 milionů eur. Do hry o druhé místo nyní podle finského média vstoupil další člen klanu Andretti, osmadvacetiletý Marco, syn někdejšího pilota F1 Michaela a vnuk mistra světa 1978 Maria Andrettiho. Přitom Gene Haas i jeho manažer Günther Steiner avizovali, že by měli v týmu rádi zkušeného pilota.

"Vlastně ani netuším, jestli bych měl nárok na udělení superlicence s ohledem na nový bodovací systém," uvedl Marco, který závodí v sérii IndyCar v "rodinném podniku" Andretti Autosport. 

Chýlí se kariéra mistra světa 2009 Jensona Buttona ke svému konci? | foto: McLaren

Dalším jménem, které v této době poutá pozornost zástupců tisku, je Jenson Button. Byl prý vyzván expilotem F1 Markem Webberem, aby zvážil účast v 24 hodinách Le Mans. "Jenson by měl určitě tuto možnost zvážit," uvedl Australan pro stanici NBC a dodal, že vůbec není vyloučeno, že Buttonova kariéra v F1 po této sezóně skončí. "Myslím, že konečné rozhodnutí bude muset udělat už brzy. Měl by se zabývat tím, co ho v budoucnu uspokojí," dodal Webber a podotkl, že by skutečně rád měl Buttona v Le Mans, kde hájí značku Porsche.

Pokud by Button opravdu F1 opustil, měl by největší šanci na jeho místo mít Dán Kevin Magnussen, který si v F1 vysloužil ostruhy v loňské sezóně. Nadějný mladík Stoffel Vandoorne by pak zaujal post náhradního pilota.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy