Jen kratičké připomenutí událostí ze závodního víkendu v Grand Prix Belgie: Rosbergovi explodovala pravá zadní pneumatika v pátečním druhém tréninku při nájezdu do úseku Blanchimont, Vettela stihl defekt na stejné straně vozu v nedělním závodě v předposledním kole na začátku rovinky Kemmel, po výjezdu z Eau Rouge (Le Raidillon).
Pirelli tvrdí, že Rosbergův defekt nejspíše způsobil nějaký cizí předmět na trati, který pneumatiku poškodil; v případě Vettela viní tým z příliš riskantní strategie - Ferrari nechalo německého pilota jet na střední směsi více než polovinu závodu. K defektu došlo po 28 kolech, ovšem Pirelli deklarovalo výdrž této směsi až po 40 kol.
Znepokojivé je především další pátrání, o kterém informuje německý deník Bild. Dle jeho zprávy bylo na pneumatikách dalších pilotů během závodního víkendu zaznamenáno na 60 drobných poškození. "Přitom během předchozích deseti závodů před Spa to bylo celkem jen 85 defektů," zdůrazňuje Bild.
Prezident asociace pilotů GPDA Alex Wurz rovněž není spokojen s vysvětlením defektu na Vettelově voze. "Jako pilot nemohu přijmout názor, že se pneumatika na konci své životnosti takhle roztrhne," sdělil Rakušan britské BBC.
FIA už si nárokovala právo nařídit opatření ohledně pneumatik (čtěte zde). Mezi nimi by mělo být i stanovení maximální životnosti pneumatik v určité sadě. "Úzce spolupracujeme nejen s Ferrari, ale i s Pirelli, abychom na základě zjištěných faktů mohli přijmout příslušné změny," zveřejnil tiskový mluvčí FIA oficiální stanovisko pro Canal+.