FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik

Robert RoBertino Pavelka, 25. srpna 2015, 18:39 Google+

Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.

Počet komentářů:  63 komentářů (Poslední 26.08. 18:58) Napište svůj názor
Přibude na kolech značka - maximální použití XY kol?

Přibude na kolech značka - maximální použití XY kol? | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vede ji k tomu snaha, aby Grand Prix Itálie byla maximálně bezpečná a nebyla poznamenána žádnými riziky. Pokud by to bylo nutné, FIA ohledně použití pneumatik bude připravena zasáhnout a "... uložit týmům povinnost použití určitých pneumatik".

Automobilová federace sleduje vývoj pátrání Pirelli a Ferrari po příčinách defektu pravého zadního pláště na Vettelově voze. "Jsme s nimi v úzkém kontaktu, abychom se přesvědčili, že našli příčinu, kterou hledali, a pokud bude nutné něco změnit, tak to udělají. Hodláme prosadit jakékoli předložené návrhy," uvedl mluvčí FIA s dodatkem, že myslí pochopitelně aktivity zaměřené na zvýšení bezpečnosti.

FIA sleduje nastavení sklonu kol, chování pneumatik při různých rychlostech a hodnoty tlaku. Ve Spa byly podle serveru Motorsport.com prováděny přísné prověrky, protože vzniklo důvodné podezření, že některé týmy nahřály pneumatiky v termoobalech přes přípustné hodnoty. Pirelli uvažuje o prosazení nařízení, aby byl stanoven maximální limit absolvovaných kilometrů na určité pneumatice dané směsi, který by nesměl být překročen pod hrozbou penalizace. Obdobný návrh padl už v roce 2013, ale nebyl přijat. 

"Mluvilo se o tom před několika lety, kdy jsme se pokoušeli o více agresivní přístup a okamžitě na nás byl vyvinut tlak, abychom snížili počet zastávek. To však není nic lehkého a nelze z toho vypustit technický aspekt vozu, těžko někdo postaví vůz vhodný pro určitý počet zastávek. V současnosti by bylo nejlepší se vrátit k původnímu návrhu a říci: nesmíte odjet více než X kol na určitých pneumatikách," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.

img-responsive

Vettel je přesvědčen, že jeho tým nepochybil, a on s ním. | foto: Scuderia Ferrari

Pirelli nadále tvrdí, že Vettelův problém vznikl v důsledku příliš dlouhého použití středně tvrdých pneumatik v druhé fázi závodu, což Ferrari popírá s odkazem na zkoumání opotřebení ostatních tří pneumatik. Porovnává se ale rovněž stav plášťů u jiných týmů. Objevila se eventualita v podobě ztráty tlaku v pneumatice na voze Ferrari, další teorie hovoří o kombinaci faktorů výjimečných sil působících na vozy v rychlých zatáčkách a dlouhých rovinkách, což bylo zřejmé zejména ze záběrů v závěrečné pasáži Eau Rouge (Le Raidillon).

Vytisknout

Diskuze: FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 26.08.2015 18:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 63 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Blíží se konec éry skutečných monopostů

FIA dala po smrti Wilsona zelenou testu monopostu s uzavřeným kokpitem (+ VIDEO)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud