Horner jde proti fanouškům

Horner nesdílí stejný názor se čtyřmi pětinami fanoušků. | foto: Red Bull Racing

Sotva byly zveřejněny výsledky velkého průzkumu Asociace Fanoušků F1, už se s nimi dostává do rozporu šéf stáje Red Bull Christian Horner. Ten je totiž jednoznačně proti tomu, aby v F1 spolu soupeřily dva dodavatelé pneumatik.

Fanoušci sdružení do Grand Prix Driver' Association Global Fan Survey se k otázkám a problémům současné formule 1 vyjádřili ve velkém průzkumu (zpráva zde). Ohledně dodavatelů pneumatik se GPDAFGS vyjádřilo víc než jasně - 80% jich požaduje, aby se opět vrátil model dvou firem zásob závodní pole F1. 

Bez ohledu na přání fanoušků se k otázce také vyjádřil šéf Red Bullu Christian Horner, ten proto takové změně důrazně varoval, protože by podle jeho mínění nepřispěla k odbourání dominance jednoho týmu; Horner je toho názoru, že by se spíš ještě prohloubila. "Jsem přesvědčen, že by v F1 nadále měla působit jen jedna značka. Nemyslím, že by konkurence dvou dodavatelů napomohla závodění, obě firmy by si vybraly preferované týmy a ostaní stáje by se musely spokojit s tím, co ti privilegovaní nechtějí... Řešením by byl návrat k větším pneumatikám, aby auta vypadala agresivněji, získala větší přilnavost. To je směr, kterým musíme jít."

Současné předpisy přítomnost dvou dodavatelů pneumatik v šampionátu zakazují. Průzkum Asociace fanoušků nicméně dokládá, že většina z nich Hornerovy obavy nesdílí. Jeden z k případnému zvýhodňování jednoho týmu na každé straně uvedl: "Domnívám se, že v současné době jak Michelinu tak Pirelli jde o to, aby F1 získala opět přízeň diváků. Těžko by hned zpočátku udělal jeden ani druhý tak nesmyslný krok, kterým by opět F1 smetli o pořádný kus dozadu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy