Fanoušci F1 pozvedli hlas - čísla jsou ohromující

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2015, 15:35 Google+

Pokud špičky F1 tvrdí, že změny jsou motivovány především zájmem fanoušků a snahou jim zase vrátit atraktivní podívanou, zcela určitě si zaslouží seznámit se s průzkumem Asociace fanoušků F1. Krátce před zahájením schůzky Strategické skupiny F1 v Billing Hill dostáváme k dispozici zajímavá čísla.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 03.07. 10:07) Napište svůj názor
Předseda GPDA Alex Wurz nevidí komunikaci s fanoušky jako problém.

Předseda GPDA Alex Wurz nevidí komunikaci s fanoušky jako problém. | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Celý název zmíněného subjektu zní Grand Prix Driver' Association Global Fan Survey a její fanoušci v mohutné průzkumu dali jasně najevo, co od změn v F1 očekávají. Asociace zahrnuje všechny možné příznivce F1 - od zapálených jedinců až k víceméně pasivním divákům. O naléhavosti vyjádřit se k současné situaci v F1 svědčí i počet respondentů: průzkumu se zúčastnilo 217.756 osob.

Většina ze zmíněného počtu žádá, aby F1 byla konkurenceschopnější (89%), další velká část tvrdí, že se musí postarat o příliv nových fanoušků (85%) a jen o něco menší počet je přesvědčen, že formuli 1 příliš nesvědčí velké obchodní zájmy (77%). 

Fanoušci však také razantně odmítají, aby se formule 1 pokusila změnit svou tvář prostřednictvím triků, které mají vést ke zdramatizování závodů a přilákat ubývající diváky na okruzích. Nejmenší podporu má obrácené pořadí na startovním roštu (18%), následuje umělá zátěž (26%) nebo použití zákaznických vozů (44%). Obdobně "oblíbené" byly v průzkumu varianty stejných vozů a motoru (16%) nebo větší počty vozů jedné stáje (14%)

Poslední velký průzkum zorganizovala FOTA (Formula One Teams' Association) v roce 2010, ovšem jak naznačují ohlasy, F1 se od té doby příliš směrem k fanouškům neposunula. Že by došlo k nějakému zlepšení si myslí pouhých 10% oslovených. Nejčastější výrazy příznivců F1 popisující současnou královnu motoristického sportu jsou "drahá, přetechnizovaná, nudná". Před pěti lety se v průzkumu naopak nejvíce objevovaly termíny "technologická, konkurenceschopná, vzrušující".

Dalším alarmujícím jevem určitě je, že podle průzkumu není formule 1 schopna přilákat fanoušky zejména mladších věkových skupin, také celkový počet těch, kteří by F1 nově objevili rapidně klesá. Dokazuje to skutečnost, že tři čtvrtiny lidí ze zmíněné ankety sleduje F1 už více než deset let. Je to mimo jiné i důsledek postupného přecházení přenosů na placené televizní kanály. 

img-responsive

Nudná, pomalá, přetechnizovaná - tak vidí většina fanoušků současnou F1 | foto: Daimler AG

Až 88% respondentů se domnívá, že formule 1 by měla být působištěm absolutní jezdecké špičky, ovšem jen 45% lidí si myslí, že závody Grand Prix tomuto požadavku odpovídají. Celých 86% žádá, aby piloti byli ke svým fanouškům upřímnější, 78% je pro to, aby se jezdci měli možnost se rovněž zapojit do ozdravného procesu formule 1 a 75% má za to, že by piloti měli zvýšit snahu a aktivně se postarat o to, aby podpora ze strany fanoušků byla větší.

Současný předseda GPDA Alex Wurz na daný průzkum reagoval - podle něj se jím budou piloti zabývat a výsledky budou analyzovat společně s týmovými šéfy. "Formule 1 si bude muset položit některé důležité otázky, proto jsme fanoušky žádali o jejich názor," říká Wurz. "Průzkum jednoznačně ukázal, že fanoušci nestojí o radikální proměnu závodů Grand Prix, trvají na historických hodnotách a kořenech. Zní to možná až příliš jednoduše, ale základem jsou nejlepší piloti a týmy bojující na trati. To je priorita příznivců F1 a my s nimi upřímně sdílíme stejný názor. Chtějí sportovní klání, závodění a odmítají obchodní zájmy, které se staly tak důležité, že ohrožují samotnou podstatu tohoto sportu," pokračuje Wurz.

Podle jeho vyjádření se bude GPDA zabývat výsledky průzkumu velice podrobně, takže to může trvat několik týdnů. Rozhodně hodlá výsledky konzultovat s nejvíce zainteresovanými stranami F1, aby fanoušci co nejdříve viděli zpětnou vazbu týkající se jejich oblíbeného sportu. 

Originální dokument se všemi výsledky: PDF (1,4 MB).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Fanoušci F1 pozvedli hlas - čísla jsou ohromující

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 03.07.2015 10:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

White v žetonech nevidí spásu

Nepřeceňujme význam žetonů, žádá Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud