V posledních sezónách se stále častěji ozývají kritické hlasy ohledně samotné koncepce F1 - počínaje problémy ve finanční sféře přes nové, příliš tiché hybridní motory až po malou dramatičnost v závodech, s níž je spjat i názor, že současné vozy je příliš lehké řídit. Lauda měl výhrady i k samotnému postoji pilotů (více zde).
"To, co se děje, se nám nelíbí," vysvětluje Carlos Sainz jr. "Nejsme nijak nadšení, že každý týden někdo přijde s kritikou formule 1. Je to naše práce, naše radost, proto nás netěší, když tento sport stále někdo kritizuje. Chceme se podílet na změnách a ukázat všem, že F1 je životaschopná, že řízení současných vozů, absolvování 70 závodních kol bez jediné chyby, není žádná legrace."
Aby se došlo k určité nápravě, GPDA (Asociace pilotů F1) spustila rozsáhlý průzkum mezi fanoušky a zajímala se o jejich názory na toto sportovní odvětví. Ozvaly se i varující hlasy, mezi nimiž byl například Jacques Villeneuve jr., mistr světa F1 z roku 1997; že by se na vyjádření příznivců F1 neměla přikládat přehnaná pozornost, Sainz jr. naopak věří, že to může být užitečný zdroj poznatků, na jejichž základě je možné úspěšně provést některé změny.
"Po anketě mezi fanoušky už budeme znát jejich postoj. Pak by bylo dobré svolat GPDA a posoudit, jak s nimi naložit. Prostě udělat takovou "příručku" nebo chcete-li itinerář, který by uváděl o co divákům a pilotům jde. To by mohlo tomuto sportu pomoci," dodává Sainz.
Je chvályhodné, že piloti mají zájem poměry v F1 zlepšit, ovšem je skutečností, že zájem o ni klesá v důsledku stále nudnějších závodů a také s ohledem na fakt, že hrozí další oslabení startovního pole. Variant je mnoho - bylo by zajímavé si přečíst názor i našich čtenářů, která z nich by zase postavila F1 na nohy.