„Splnit kritéria nových předpisů bylo velmi náročné. Museli jsme vyrobit více než 100 přileb, než vyhověly novým požadavkům FIA,“ konstatuje Peter Burger z Arai Helmets. Společnost nyní nabízí zcela novou konstrukci helem označenou CR, což je zkratka Carbon Racing.
Základem přilby je uhlíkové vlákno. „Rozdíl proti předcházejícím typům je v tom, že vydrží podstatně větší nárazy.“ Změnily se také způsoby testů. Namísto nárazových a průrazových zkoušek se zjišťuje namáhání modelu lidské hlavy uvnitř přilby. Měří se tak síly, které působí bezprostředně na jezdcovu hlavu. Nová generace přileb není lehčí, je však až o 50% bezpečnější.
Arai zásobovala svými přilbami mimo jiné jezdce stáje McLaren.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Bezpečnost hlavy jezdce je vyšší o 50%
Od 1.7.2004 platí pro konstrukci přileb závodních pilotů F1 nové předpisy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Veronika Žilková o životním restartu: Začalo to před dvěma lety!
-
Justin Bieber bude otcem! Potvrdily to krásné snímky jeho ženy Hailey
-
Eurovize 2024: Finále bez Česka! Proti izraelské zpěvačce se v Malmö protestovalo
-
Víkendové počasí bude typicky jarní, ukazuje předpověď
-
Taylor Swift pořádně dopálila zpěvačku Pink!
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů
-
GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí
-
GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body