Mercedes sice zavrhuje nápad se zákaznickými vozy v F1 a místo třetích vozů spíše uvažuje o zavedení juniorského mistrovství světa: "Jo, diskutujeme o tom. Třetí auto by nebylo součástí hlavního šampionátu jezdců, protože nechcete, aby nějak zasahoval do toho, co je vnímáno jako hlavní šampionát."
"Takže byste na pódium dosadili toho nejlépe umístěného mladého pilota s ostatními třemi a získával by body do juniorského šampionátu. A to by okořenilo F1," myslí si sportovní ředitel Mercedesu.
"Představte si pole, kde byste měli, řekněme Pacala Wehrleina v Mercedesu, Maxe Verstappena v Red Bullu, Alexe Lynna ve Williamsu a Jolyona Palmera v Lotusu - a ty byste posadili do stejného auta stejné specifikace jako dva hlavní piloty.
Nebylo by to zajímavé sledovat, jak by si vedli?" ptá se Wolff. "Bojovali by ve svém vlastním šampionátu, ale ve voze by mohli zůstat jen rok před tím, než by museli postoupit do hlavního šampionátu."
Rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein při testech v Barceloně (foto: Daimler AG)
Jenže co kdyby jeden z těch juniorů velkou cenu vyhrál? "To je zajímavá myšlenka - budeme o ní hovořit. Myslím, že hlavním problémem je momentálně to, že by se tři piloti stejného týmu mohli dostat na pódium, a to je trochu nebezpečné. Obzvlášť, když je jeden tým dominantní.
Ale myslím si, že mít první tři běžné piloty a vítěze juniorského šampionátu na pódiu společně s nimi - to by mohlo mít dostatečný dopad," dodává Wolff.