V boxech nejrychlejší Ferrari - Vettela přezulo za 2,1 sekundy. Jaké strategie volily týmy?

Pirelli | foto: Pirelli

MALAJSIE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Malajsie a s jakými strategiemi ji odjely?

Ferrari v Sepangu předvádělo skvělé výkony nejen na dráze, ale na boxové zídce při strategických rozhodnutích a v boxové uličce při práci na voze Sebastiana Vettela, kterého v 17. kole stihli přezout za 2,1 sekundy. Kimi se dnes v boxech i kvůli defektu pobyl o něco déle.

Velmi rychlé zastávky jsme zaznamenali také u Mercedesu (čtyři ze šesti pod tři vteřiny), Lotusu (Grosjean odbaven za 2,6 a 2,8 s). Williams byl dnes méně konkurenceschopnější jak v závodním tempu, tak i v zastávkách - pod 3 sekundy stihl vyměnit pneumatiky jen ve 25. kole Bottasovi.

Závod a volbu strategií hodně ovlivnil výjezd safety caru ve 4. kole. Tři týmy odvážně sáhly rovnou po dvojzastávkách: Mercedes, Red Bull a McLaren. Vše proběhlo bez potíží, týmový kolegové Hamiltona, Ricciarda a Alonsa si museli na mechaniky jen trochu počkat: Kvjat necelé 4 sekundy, Rosberg a Button přišli o necelých 8 sekund.


Přehled zastávek v boxech

Většina pilotů dnes v boxech byla třikrát. S dvouzastávkovou strategií závod v Sepangu odjeli jen Vettel, Pérez a Sainz, Nasr zavítal k mechanikům celkem čtyřikrát. Hülkenberg a Pérez si při svých posledních zastávkách museli kvůli způsobeným incidentům také odpykat 10 sekundový trest.

Na měkkých pneumatikách do Velké ceny Malajsie startovali všichni kromě dvou McLarenů.

Vettelovi taktika vyšla a pro Ferrari získal první vítězství od Velké ceny Španělska 2013, sám se dočkal svého 40. vítězství v kariéře, na které čekal od Velké ceny Brazílie 2013. Závod začal za 56°C teplot dráhy, neobjevovaly se však puchýře ani drolení, což umožnilo vítězi si vystačit jen se dvěma zastávkami.

Nejdelší stint na středně-měkkých pneumatikách předvedl Bottas - 21 kol představovalo 37,5 % velké ceny vypsané na 56 kol. Ještě větší vzdálenost zvládl Sainz na tvrdé směsi: 23 kol (41,1 % závodu).


Přehled pneumatikových strategií - pro zvětšení klikněte (zdroj: Pirelli)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy