Trať Autodromo Hermanos Rodriguez nacházející se poblíž hlavního města Mexico City hostila naposledy závod F1 v roce 1992. Letos se chystá k velkému návratu - k tomu ovšem FIA požadovala provedení rekonstrukci.
V zájmu zvýšení bezpečnosti byla přebudována rychlá zatáčka před cílovou rovinkou - Peraltada. Místo ní vznikne šikana a vozy se projedou stadiónem. Také esíčka (č. 7 - 12) v prostřední části okruhu budou narovnána a jejich průjezd tedy bude rychlejší.
Video: průjezd mexickým okruhem s Nigelem Mansellem v roce 1992 (zdroj: Youtube)
"Nové budou boxy i paddock, ale nemáme tolik místa. A po rovince jsme udělali několik nových zatáček, protože to je pro diváky to nejpodstatnější. 'Hada' - velmi rychlé zatáčky, přesouváme dovnitř. Téměř je kopírujeme, protože byly úspěšné, ale nebyly bezpečné, neobsahovaly žádné únikové zóny," popisuje Tilke pro Fox Sports.
"A nachází se tam velký stadion pro koncerty. Povedeme vozy skrz něj. Samozřejmě je pomalý, ale je to pro diváky - bude tam k vidění akce," přibližuje úpravy v poslední části okruhu, které v minulosti dominovala velmi rychlá zatáčka.
Video: úpravy mexického okruhu, který se letos vrací do kalendáře F1 (zdroj: Youtube)
Ázerbájdžán bude naprosto výjimečný
Tilke často čelí kritice kvůli tomu, že se vzrušující tratě z minulosti po jeho úpravách stávají nudnými. Naposledy se setkal s negativními reakcemi kvůli připravované městské trati v ázerbájdžánském Baku.
"Musíte to vidět trojrozměrně, z fotek to nevyplývá. Opravdu je to ve starém městě do kopce, kopíruje to hradby z 12. století. Bude to opravdu vzrušující. Jde o 100% dočasný okruh, vše na existujících cestách. Některé zrenovujeme, ale ne všechny.
Půjde o velmi rychlou trať. Jde o naprosto jinou výzvu, hodně se liší od všech městských tratí na světě. Je jiná než Monako, jiná než Singapur. Bude naprosto výjimečná.