Ferrari i v roce 2015 se zavěšením typu pull-rod?

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari chce zřejmě i čtvrtý rok po sobě vsadit na přední nápravě na zavěšení typu pull-rod a to i přesto, že Kimi Räikkönen nebyl především s předním zavěšením očividně spokojen.

Už od sezony 2012 používá Ferrari na přední nápravě lehce kontroverzní zavěšení typu pull-rod. Podle informací italského 'Autosprint' se na tom nic nezmění ani v sezoně 2015. Kimi Räikkönen, který se do týmu vrátil před sezonou 2014, však s tímto typem zavěšení nemá být moc spokojený.

Oproti typu push-rod jde o méně konvenční řešení. Jeho hlavní nevýhodou má být menší citlivost na změny v nastavení. Jeho výhodou je pak nižší těžiště, což se pozitivně projevuje při návrhu a designu vozu.

S tím vloni bojoval Kimi, který je na chování přední části vozu obvzlášť citlivý. Před tím, než Ferrari v roce 2012 tento koncept znovu 'oprášilo', bylo posledním týmem, který jej používalo, Minardi v roce 2001.


Zavěšení typu pull-rod na voze ze sezony 2014 (foto: Scuderia Ferrari)

Zůstává tedy otázkou, jak se nová jezdecká dvojice, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, s řešením typu pull-rod popasuje. Jízdní styl letošní dvojice si je mnohem podobnější než loňské dvojice. Bez zajímavosti jistě není ani fakt, že právě Alonso má být příznivcem tohoto řešení. Shodou okolností v roce 2001 u Minardi jezdil právě on...

Tip: Více o specifikách zavěšení promluvili například Tombazis nebo Fry

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy