Rozhořčení fanoušků před touto sezonou bylo velké. Inženýři při tvorbě pravidel týkajících se předních nosů zašli až do extrémů a výsledkem byly nevzhledné nosy současných monopostů. Někteří měli velký problém si na vzhled nových nosů zvyknout. Objevilo se také několik protestů, a tak FIA urychleně změnila pravidla pro rok 2015 tak, aby nosy zase vypadaly k světu.
Nové nosy budou nižší a širší a jejich přechod do šasi musí být harmonický. Toto by mělo zamezit současnému stylu nosů. Technický šéf Williamsu, Pat Symonds, prý svůj inženýrský tým požádal o to, aby mu připravili co možná nejškaredější návrh předního nosu dle nových pravidel. Tak nevzhledné řešení, jako to letošní, ale jeho inženýři v souladu s novými pravidly vymyslet nedokázali. Fanoušci tedy mohou doufat v lepší časy.
Pravidlům pro příští rok se letos nejvíce přibližují řešení Ferrari a Mercedesu. Nos Mercedesu je ale až moc vysoký a nos Ferrari až moc dlouhý. Jak vypadá řešení, na které se můžeme těšit v příští sezoně, ukázal Lotus v Austinu. Černo-zlatý tým totiž testoval křídlo upravené dle parametrů pro příští rok.
Lotus jako první ukázal řešení nosu pro příští rok (foto: Lotus F1 Team)
V průměru budou nosy o 50 mm níže a to je pro aerodynamiky velký problém. "Změní to totiž víry Y250 a Y400. Kromě toho budeme dostávat také menší množství vzduchu pod auto," říká inženýr McLarenu Sam Michael. S Y250 a Y400 jsou myšleny 50 cm široké nastavitelné plochy křidélek na předním křídle v jeho krajních částech. Na začátcích těchto ploch, které musí být vlevo i vpravo vzdáleny 250 a 400 mm od středové linie, vznikají automatické víry, podle kterých musí být uzpůsobena aerodynamika celého auta.
"Tyto víry budou s novými nosy natolik odlišné, že budeme muset změnit i záď auta," varuje Pat Symonds z Williamsu. Kolega od Mercedesu, Paddy Lowe, doplňuje: "Čím vyšší nos, tím je jednodušší kontrolovat víry." Bude zajímavé sledovat, jak si kteří inženýři s úpravdou pravidel poradí a jestli dojde k posunům v jednotlivých výkonnostích.
Nos Ferrari je moc dlouhý, nos Mercedesu moc vysoký (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel Force India, Andy Green, už teď prozrazuje: "Během prvního testu v aerodynamickém tunelu jsme ztratili 20 % přítlaku. Teď už jsme ale pomalu zpátky na původních hodnotách."