Druhý trénink třikrát přerušen, Alonsovi shořel motor. Rosberg poráží Hamiltona, třetí Kimi

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg odpoledne s Mercedesem opět nenašel přemožitele, nevyzrál na něj ani o 2 desetiny pomalejší týmový kolega Lewis Hamilton. Trénink byl třikrát přerušen, jednou kvůli požáru v oblasti motoru Ferrari Fernanda Alonsa.

Jako první odpoledne vyrazil Gutiérrez, který kvůli technickým problémům s pohonnou jednotkou Ferrari ujel v prvním tréninku jen 6 kol. Teplota dráhy byla opět vysoká, data z prvních dvou tréninků proto nebudou tak reprezentativní, protože o víkendu se má ochladit a také zapršet.

Mexičan najel rovnou do měřeného kola (1:18,173), ve svých prvních pokusech byli ale hned rychlejší Grosjean (1:16,001), Maldonado (1:45,467), Magnussen (1:16,435) i Button (1:17,534), který toho ráno kvůli poruše ERS také moc neujel.

Francouz se s Lotusem hned dostal mimo trať, nešlo však o nic vážného. Smyk v první zatáčce dostal i Sutil a skončil otočený opačným směrem. Svou chybu také brzy napravil. Pérez vyčkával v boxech na opravu hydrauliky svého vozu, který mu ráno rozbil Juncadella, rezervní pilot Force Indie.


Romain Grosjeana vyráží do druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)

Vergne si stěžoval na vibrace v přední části vozu a po 13 min přišel náhle o výkon. Jeho inženýr Pujolar ho požádal, aby své Toro Rosso ihned odstavil na okraji dráhy. Do čela se mezitím posunul Magnussen - 1:15,232, další pokusy zhatili komisaři vyvěšením červených vlajek na 7 min.

Po obnovení provozu byl Gutiérrez opět požádán o to, aby kvůli potížím s ERS zamířil do boxů, vypadá to na MGU-K. Rosberg na to trochu přitlačil a hned se ocitl na čele - 1:14,681, po minutě jej sesadili Ricciardo (1:14,499) i Räikkönen (1:14,207). Němec sice zabral (1:13,572), ale tentokrát jej předčil Hamilton (1:13,468).

Marussia dnes definitivně skončila, jak jsme vás informovali v reportáži z prvního tréninku, ale Caterham se v Abú Zabí stále může objevit. "Pracujeme non-stop na tom, abychom Caterham dostali zpět k závodění, prvotně v Abú Zabí, ale doufáme, že to bude jen odrazový můstek k pravidelnému závodění pod novým vedením," uvádí insolvenční správce Finbarr O'Connell.


Fernando Alonso v průběhu druhého tréninku v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)

Po 40 min Ricciardo nazul jako první měkké pneumatiky a s časem 1:12,956 překonal oba Mercedesy. Degradace této směsi rozhodne o tom, zda v neděli týmy budou sázet na dvouzastávkové nebo spíše třízastávkové strategie. Daniel se na ní zlepšil o šest desetin sekundy.

Mercedesy po přezutí s Red Bullem nemají problém: Hamilton zvládá kolo za 12:722, Rosberg dokonce za 1:12,123 min. Brit se po 55 min od začátku zlepšil na 1:12,336, pak se věnoval delším jízdám.

Půl hodiny před koncem zažil divokou jízdu po trávě Räikkönen v místě, kde v roce 2012 s Lotusem zkoušel vyjet mimo okruh a zkrátit si trať, než dorazil k zavřené bráně. Jeho týmovému kolegovi Alonsovi na rovince začal hořet motor 24 min před koncem byl trénink podruhé přerušen. Naštěstí šlo o starou pohonnou jednotku s velkým počtem ujetých kilometrů, kterou by stejně před sobotou měnili.

Piloti při jízdě v rychlých levotočivých zatáčkách spočívali hlavami na opěrkách - šlo to vidět například u závodní simulace Magnussena. Je to tím, že se jezdí proti směru hodinových ručiček a krční svalstvo je zvyklé spíše na pravotočivé zatáčky. Austin se sice také jel proti směru hodinových ručiček, ale počet rychlých pravo- a levotočivých zatáček byl celkem vyrovnaný.

Komisaři pustili piloty na dráhu po odklizení Ferrari až 16 min před koncem. Jenže o tři minutky později na dráze zastavil pro změnu Sutil a na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, komisaři proto znovu dali mávat červenými vlajkami.

To je problém pro stratégy i pro Pirelli, protože neabsolvovali dostatečný počet kol a jejich závodní simulace byly rozkouskované. Na pneumatikách se ke konci začaly objevovat puchýře, pozorovali jsme je také v u Vettela - není divu, když dráha byla rozpálená na 58 °C, v historie F1 na Interlagu vůbec nejvíce.

Red Bull i Williams rozdělil pneumatikové strategie mezi svými vozy. V závěru došlo i na test virtuálního safety caru s jemně upravenými pravidly (větší tolerance a delší vzdálenosti pro měření mezičasů).

Ferrari se v Brazílii daří a je zatím překvapivě druhým nejrychlejším týmem po Mercedesu - před Williamsem i Red Bullem. Je pravděpodobné, že zítra u Alonsa sáhne k výměně kompletní pohonné jednotky a odstartuje z boxové uličky - podobně jako Red Bull v Austinu. To proto, aby v Abú Zabí mohli zaútočit na Williams před sebou.


Přehled nejrychlejších sektorů, maximálních rychlostí a počtů ujetých kol

Přehled všech časů: PDF.

Výsledky:

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:12,123
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:12,336
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:12,696
4. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:12,956
5. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:13,035
6. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:13,099
7. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:13,122
8. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:13,254
9. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:13,333
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:13,479
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:13,497
12. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:13,714
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:13,882
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:13,902
15. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:14,204
16. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:14,209
17. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:17,171
18. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:12,123
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:12,336
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:12,696
4. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:12,956
5. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:13,035
6. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:13,099
7. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:13,122
8. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:13,254
9. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:13,333
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:13,479
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:13,497
12. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:13,714
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:13,882
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:13,902
15. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:14,204
16. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:14,209
17. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:17,171
18. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy