Jako první odpoledne vyrazil Gutiérrez, který kvůli technickým problémům s pohonnou jednotkou Ferrari ujel v prvním tréninku jen 6 kol. Teplota dráhy byla opět vysoká, data z prvních dvou tréninků proto nebudou tak reprezentativní, protože o víkendu se má ochladit a také zapršet.
Mexičan najel rovnou do měřeného kola (1:18,173), ve svých prvních pokusech byli ale hned rychlejší Grosjean (1:16,001), Maldonado (1:45,467), Magnussen (1:16,435) i Button (1:17,534), který toho ráno kvůli poruše ERS také moc neujel.
Francouz se s Lotusem hned dostal mimo trať, nešlo však o nic vážného. Smyk v první zatáčce dostal i Sutil a skončil otočený opačným směrem. Svou chybu také brzy napravil. Pérez vyčkával v boxech na opravu hydrauliky svého vozu, který mu ráno rozbil Juncadella, rezervní pilot Force Indie.
Romain Grosjeana vyráží do druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Vergne si stěžoval na vibrace v přední části vozu a po 13 min přišel náhle o výkon. Jeho inženýr Pujolar ho požádal, aby své Toro Rosso ihned odstavil na okraji dráhy. Do čela se mezitím posunul Magnussen - 1:15,232, další pokusy zhatili komisaři vyvěšením červených vlajek na 7 min.
Po obnovení provozu byl Gutiérrez opět požádán o to, aby kvůli potížím s ERS zamířil do boxů, vypadá to na MGU-K. Rosberg na to trochu přitlačil a hned se ocitl na čele - 1:14,681, po minutě jej sesadili Ricciardo (1:14,499) i Räikkönen (1:14,207). Němec sice zabral (1:13,572), ale tentokrát jej předčil Hamilton (1:13,468).
Marussia dnes definitivně skončila, jak jsme vás informovali v reportáži z prvního tréninku, ale Caterham se v Abú Zabí stále může objevit. "Pracujeme non-stop na tom, abychom Caterham dostali zpět k závodění, prvotně v Abú Zabí, ale doufáme, že to bude jen odrazový můstek k pravidelnému závodění pod novým vedením," uvádí insolvenční správce Finbarr O'Connell.
Fernando Alonso v průběhu druhého tréninku v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Po 40 min Ricciardo nazul jako první měkké pneumatiky a s časem 1:12,956 překonal oba Mercedesy. Degradace této směsi rozhodne o tom, zda v neděli týmy budou sázet na dvouzastávkové nebo spíše třízastávkové strategie. Daniel se na ní zlepšil o šest desetin sekundy.
Mercedesy po přezutí s Red Bullem nemají problém: Hamilton zvládá kolo za 12:722, Rosberg dokonce za 1:12,123 min. Brit se po 55 min od začátku zlepšil na 1:12,336, pak se věnoval delším jízdám.
Půl hodiny před koncem zažil divokou jízdu po trávě Räikkönen v místě, kde v roce 2012 s Lotusem zkoušel vyjet mimo okruh a zkrátit si trať, než dorazil k zavřené bráně. Jeho týmovému kolegovi Alonsovi na rovince začal hořet motor 24 min před koncem byl trénink podruhé přerušen. Naštěstí šlo o starou pohonnou jednotku s velkým počtem ujetých kilometrů, kterou by stejně před sobotou měnili.
Piloti při jízdě v rychlých levotočivých zatáčkách spočívali hlavami na opěrkách - šlo to vidět například u závodní simulace Magnussena. Je to tím, že se jezdí proti směru hodinových ručiček a krční svalstvo je zvyklé spíše na pravotočivé zatáčky. Austin se sice také jel proti směru hodinových ručiček, ale počet rychlých pravo- a levotočivých zatáček byl celkem vyrovnaný.
Komisaři pustili piloty na dráhu po odklizení Ferrari až 16 min před koncem. Jenže o tři minutky později na dráze zastavil pro změnu Sutil a na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, komisaři proto znovu dali mávat červenými vlajkami.
To je problém pro stratégy i pro Pirelli, protože neabsolvovali dostatečný počet kol a jejich závodní simulace byly rozkouskované. Na pneumatikách se ke konci začaly objevovat puchýře, pozorovali jsme je také v u Vettela - není divu, když dráha byla rozpálená na 58 °C, v historie F1 na Interlagu vůbec nejvíce.
Red Bull i Williams rozdělil pneumatikové strategie mezi svými vozy. V závěru došlo i na test virtuálního safety caru s jemně upravenými pravidly (větší tolerance a delší vzdálenosti pro měření mezičasů).
Ferrari se v Brazílii daří a je zatím překvapivě druhým nejrychlejším týmem po Mercedesu - před Williamsem i Red Bullem. Je pravděpodobné, že zítra u Alonsa sáhne k výměně kompletní pohonné jednotky a odstartuje z boxové uličky - podobně jako Red Bull v Austinu. To proto, aby v Abú Zabí mohli zaútočit na Williams před sebou.
Přehled nejrychlejších sektorů, maximálních rychlostí a počtů ujetých kol
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,123 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,336 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:12,696 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:12,956 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:13,035 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:13,099 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:13,122 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:13,254 |
9. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,333 |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:13,479 |
11. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:13,497 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:13,714 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:13,882 |
14. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:13,902 |
15. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:14,204 |
16. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:14,209 |
17. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:17,171 |
18. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,123 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,336 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:12,696 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:12,956 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:13,035 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:13,099 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:13,122 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:13,254 |
9. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,333 |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:13,479 |
11. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:13,497 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:13,714 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:13,882 |
14. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:13,902 |
15. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:14,204 |
16. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:14,209 |
17. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:17,171 |
18. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ